آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 مهر ماه 1400 = 21-10 2021

هفته‌های آتی برای رژیم ایران سرنوشت‌ ساز خواهد بود

وزیر خارجه انگلیس با ابراز نگرانی بسیار از ادامه فعالیت های اتمی رژیم ایران گفت: این برنامه ها پیشرفت بی‌سابقه‌ای کرده است. وی تاکید کرد که پیشنهاد کنونی برای ازسرگیری مذاکرات با رژیم ایران تا ابد نخواهد بود.

در همین حال اعلام شد که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز جمعه در پاریس با دیپلمات‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ملاقات خواهد کرد تا در مورد توقف مذاکرات برجام گفت‌وگو کنند.

یکی از منابع دیپلماتیک به رویترز گفته است، در این نشست در مورد چگونگی رویکرد قدرت‌های جهانی در هفته‌های آینده در صورتی که رژیم ایران به اقدامات خود برای «خرید زمان» و تاخیر در بازگشت به وین ادامه دهد، مذاکره خواهد شد.

این در حالیست که مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته: هفته‌های آتی برای رژیم ایران سرنوشت‌ساز خواهد بود.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گو با این روزنامه، گفت: هفته های آتی در تعیین این که آیا آمریکا و ایران می توانند به مذاکرات غیر مستقیم بازگردند و تلاش ها برای احیای توافق را از سر بگیرند، «سرنوشت ساز» خواهد بود.

گروسی گفت: تمامی دیگر اعضای توافق، یعنی انگلیسی، آلمان، فرانسه، چین و روسیه به اتفاق اتحادیه اروپا و آمریکا به او گفته اند اگر مقررات بازرسی از تاسیسات اتمی در ایران به طور کامل از سرگرفته نشود، «داشتن این توافق (برجام) واقعا سخت خواهد شد».

واشنگتن پست با اعلام این که «پیش تر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سه محل اعلام نشده که ایران توضیحی درباره شان نداده، آثاری از اورانیوم غنی شده یافته است»، به نقل از گروسی در این باره نوشت: این به طور کلی به عمق اعتبار اظهارات ایران آسیب می زند»، چون ایران طبق توافق هسته ای، باید محل هایی را که در برنامه هسته ای اش قرار داشتند، اعلام کند.

گروسی علاوه بر این مطرح می کند سوالی که حالا مطرح می باشد این است که آیا آژانس می تواند تصویر جامعی از جایگاه فعلی برنامه هسته ای ایران ارائه دهد یا نه.

او ادامه داد، اگر این تصویر کلی با اطلاعاتی که ارائه می دهد، وجود نداشته باشد، بازگشت به توافق بدون دانستن واقعیت امور چگونه امکان پذیر خواهد بود؟




اردلان October 21, 2021 02:59 PM

عروسک گردانان سریال برجام اکنون سرگرم تغییرات داستان و ساخت عروسکهای جدید خیمه شب باز خود هستند!
به احتمال بسیار بزودی این نمایشات مسخره جدید نیز با نام برجام ۳ بهدف عوامفریبی و سرگرمی دنبال کنندگان این افسانه طولانی آغاز خواهد شد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: