آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 آبان ماه 1400 = 24-10 2021

ایران؛ هشدارهای بین المللی در باره یک کره شمالی دیگر

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید خودداری جمهوری اسلامی از پذیرش درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های آژانس در مجتمع تسا در کرج، باعث شده است نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران دیگر «بی‌عیب و نقص» نباشد.

به گزارش صدای آمریکا، رافائل گروسی در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان بی سی» گفت، چنین وضعیتی ممکن است باعث شود جهان دیگر نتواند «تصویری» را از آن چه که جمهوری اسلامی انجام می‌دهد، بازسازی کند.

آقای گروسی به ان‌بی‌سی گفت او قادر به برقراری ایجاد کانالی برای ارتباط مستقیم با دولت ابراهیم رئیسی نبوده است؛ حال آن که بر اساس این گزارش او تا پیش از روی کار دولت جدید تندرو در ایران از این امکان برخوردار بود.

اگرچه رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: او «نشانه‌ای» ندارد که رژیم ایران در حال حاضر به دنبال ساخت بمب هسته‌ای باشد، ولی او افزود دنیا باید آنچه را که در کره شمالی اتفاق افتاد به یاد داشته باشد. بازرسان آژانس در سال ۲۰۰۹ از آن کشور اخراج شدند و اکنون باور بر این است که کره شمالی ده‌ها کلاهک هسته‌ای دارد.

وی گفت: «مورد کره شمالی باید به ما یادآوری کند که اگر تلاش های دیپلماتیک به نتیجه نرسد چه چیزی ممکن است اتفاق بیافتد.» رئیس آژانس افزود: «این مثالی واضح و یک نشانه است، یک فانوس است. اگر دیپلماسی شکست بخورد، شما ممکن است با شرایطی مواجه شوید که که پیامدهای سیاسی متعدد در خاورمیانه و فراتر از آن دارد.»



حقیقتگو October 24, 2021 08:01 PM

انگاررئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی هم به شکل وفرمی درباج دادن بایدن نصیبی می برد که بله کورکورانه بشتابید وتوافق برجام امضاء کنید انکاراین حضرت آقا ازتوافق بایدن با طالبان افغانستان بی خبراست که طالبان قول داد حق وحقوق مردم افغانستان را به رسمیت بشناسد و دست ازتروروکشتاربردارد حالا ازقول های طالبان چه خبر؟ بله تحریم ها را بردارید و میلیاردها دلاربه گنجینه رهبرطالبان شیعه روان کنید وبعدش طالبان شیعه بمب اتمی را با این پولهاخواهد ساخت و با اردونگی همچون کره شمالی بیرون تان خواهد انداخت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: