آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 آبان ماه 1400 = 24-10 2021

افشای جزئیاتی از مافیای مالی خامنه‌ای از زبان یک نماینده

اقتصاد کشور دست موسساتی است که به هیچ کجا پاسخگو نیستند....معلوم نیست ثروت کشور کجا هزینه می‌شود

سایت رویداد ۲۴ نوشت: همه ما متعدداً و مکرراً شنیده‌ایم که «ایران کشوری ثروتمند به لحاظ منابع خدادادی است»، اما پرسش اصلی این است که چرا با این وجود، مردم روز به روز فقیرتر شدند و دلیل عدم‌شکوفایی در اقتصاد چیست؟

حسن لطفی نماینده رزن در مجلس یازدهم معتقد است رشد اقتصادی زمانی رخ می‌دهد که اقتصادی شفاف و پاسخگو داشته باشیم. او می‌گوید: سال‌های مدیدی است که دولتی فربه‌تر از دولت داریم که به هیچ‌کس پاسخگو نیست. موسسات عمومی غیردولتی در کشور چاق‌تر از دولت شدند؛ مثل شهرداری‌ها، سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، هلدینگ‌های بانک‌ها، بنیاد‌ها و...

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بخش عمده اقتصاد کشور در دست همین موسسات عمومی غیردولتی است که عدم‌پاسخگویی آن‌ها کار اقتصاد را پیچیده کرده است. آن‌ها خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند و چون قدرت عظیم اقتصادی دارند، هیچ بخش خصوصی نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند و اگر هم رقابتی به وجود بیاید، بخش خصوصی را از پا درمی‌آورند.

لطفی تصریح کرد: فرض بفرمایید فردی فرزند دانشگاه آزادی داشته باشد. آیا تاکنون شنیده‌اید که رییس آن واحدی دانشگاهی به دانشجو و خانواده‌اش بگویند شهریه شما برای ارائه چه خدماتی گرفته شده است؟ حتی این گزارش‌ها به مجلس هم داده نشده است چه برسد به خانواده‌ها. همین وضعیت در بانک‌ها هم وجود دارد. عجیب است که بانک با پول مردم اداره می‌شود، اما به سپرده‌گذاران خود هم پاسخ نمی‌دهد. تامین اجتماعی به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی تا امروز یک بار هم نشده که مردم بگوید واریزی‌های شما به صندوق بیمه برای چه کار‌هایی صرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رویه از دهه ۷۰ به بعد و با تاسیس این موسسات عمومی غیردولتی شدت گرفت، اظهار داشت: اسم این موسسات «غیردولتی» است، اما بودجه عمومی کشور را می‌گیرند و جوابگو هم نیستند. ما هم در مجلس ابزار دسترسی به اطلاعات آن‌ها را نداریم و عملاً دستمان برای نظارت بسته است. همین عدم‌نظارت شده دلیلی برای فربه‌تر شدن آن‌ها.

نماینده رزن در ادامه عنوان کرد: مجلس می‌تواند به دولت، تذکر و اخطار دهد و روی به استیضاح بیاورد، اما در خصوص این موسسات به دلیل خلاء قانون در نظارت داشتن بر آن‌ها مشکل داریم. به طور مثال سیمان و فولاد از اصلی‌ترین انفال کشور است و درآمد آن باید برای مردم باشد. سیمان مواد اولیه‌اش تنی ۲۱۰ تومان خریداری می‌شود و جالب است بدانید ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. فولاد مواد اولیه‌اش تنی ۴۰۰ تومان خریداری می‌شود و یک میلیون و چهارصد هزار تومان فروخته می‌شود. حال باید پرسید این پول‌ها کجاست؟ مگر برای بیت‌المال نیست؟ کار دست چه افرادی است که پاسخ هم نمی‌دهند؟ همین کار‌ها با عدالت انجام شود بدون رفع تحریم‌ها، هم می‌توانیم کمیته امداد و بهزیستی را جمع کنیم و هم اوضاع معیشت مردم را بهبود ببخشیم، ولی متاسفانه افراد ذی‌نفع در این ماجرا‌ها نمی‌گذارند کار نظم و نسق بگیرد.

این چهره اصلاح طلب مجلس یازدهم افزود: حتی دستگاه‌های نظارتی مثل دیوان محاسبات هم نمی‌توانند بر کار تشکیلاتی مثل تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد و... نظارت کنند، یعنی دستگاه‌های نظارتی برای کنترل دولت است نه این تشکیلات‌های غیردولتی و غیرپاسخگو.

وی تصریح کرد: سال گذشته و براساس آمار همکاران، فولاد مبارکه اصفهان ۲۰ هزار میلیارد تومان سود داشته است. این سود کجاست؟ سر سفره کدام از مردم رفته؟ به واسطه این سود وضع اقتصادی و معیشتی مردم بهتر شد؟ مگر این‌ها انفال نیست، پس کو رضایت مردم؟ همین عدم‌شفافیت‌ها کاری کرده که قیمت جهانی فولاد در ایران ۲۰ درصد از قیمت جهانی فولاد در دنیا هم بالاتر باشد.

لطفی در پایان خاطرنشان کرد: ادامه وضع موجود یعنی بر باد رفتن انفال و ضایع شدن حق توده‌های مردم برای پر شدن جیب عده‌ای معدود.



حقیقتگو October 24, 2021 07:37 PM

درحقیقت محض آنچه که این نماینده مجلس افشا می کند که اقتصاد کشور دست موسساتی است که به هیچ کجا پاسخگو نیستند معلوم نیست ثروت کشور کجا هزینه می‌شود این دقیقا" دلیل انتخاب خمینی وحکومت خمینی وحکومت خامنه ای وبه سقوط کشاندن عمدی حکومت پهلوی توسط خارجی ها ازجمله کارترو فرانسه وانگلیس بود حکومتی باید درایران باشد که نگذارد مردم بفمهند چه برسرمنابع و معادن وثروت ملی کشورشان می آید وباید مردم ایران ازهرگونه دخالت درامورکشورشان منع و جلوگیری کندومانع ازافشا شدن پولهای فروش منابع ایران چه نفت وگازوچه فلزات وغیره شودحصروزندانی کردن مردم ایران دردرون حصارهای اسلام وچه بازوراسلحه واعدام وکشتاروچه باروضه خوانی برایشان این هم ازموردهای توافق غرب با خمینی بوده است همانند برده گان با آنها رفتارکنید همین نسخه را غربی ها برای عراق و لیبی وافغانستان نوشتن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: