آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آبان ماه 1400 = 26-10 2021

تلاش سپاه برای استقرار پدافند هوایی در نزدیکی اسرائیل

مقامات رسمی ارتش اسرائیل گفته‌اند که رژیم ایران «درصدد استقرار پدافند هوایی در نزدیکی مرز اسرائیل است» و پیشاپیش «تلاش کرده تا هواپیماهای جنگی اسرائیل را هنگام بمباران سوریه ساقط کند».

به گزارش رادیو فردا، دو رسانه‌ اسرائیلی هاآرتص و وای‌نت روز دوشنبه، سوم آبان، این خبر را با استناد به اظهارات مقامات ارتش اسرائیل، و ساعاتی بعد از آخرین حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه منتشر کردند.

در این گزارش‌ها نام مقامات نظامی اسرائیلی ذکر نشده، اما آمده است که آنها سمت رسمی دارند و «هشدار داده‌اند» که ایران افزون بر کوشش برای استقرار پدافند هوایی قوی در سوریه، برنامه استقرار پدافند هوایی در عراق و لبنان و تجهیز متحدان خود در این دو کشور به پهپادهای تهاجمی را نیز در دستور کار دارد.

مقامات یادشده مدعی شده‌اند که پدافند هوایی ایرانی مستقر در سوریه از دو سال پیش تلاش کرده بود تا جت‌های اسرائیلی را هنگام عملیات بمباران بر فراز سوریه ساقط کند، اما این کوشش آنها در آن زمان «ناکام بود» و «تلفات یا آسیبی به نیروهای اسرائیلی وارد نکرد».

این مقامات گفته‌اند رویداد یادشده احتمالا «نخستین برخورد مستقیم میان دو دشمن» بوده است.

به گفته شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، اداره سانسور اخبار ارتش اسرائیل اکنون با انتشار گزارش این رویداد موافقت کرده است.

بلندپایگان ارتش اسرائیل افزوده‌اند که واکنش پدافندی ایران از خاک سوریه نشان استقرار سامانه‌های پیشرفته در این کشور و نیز در راستای طرح ایران برای مجهز کردن نیروهای متحد خود در لبنان و عراق به سامانه‌های مشابه و پهپادهای تهاجمی است.

به گفته یکی از مقامات یادشده،‌ تقویت حضور ضدهوایی ایرانی در سوریه و لبنان «یک چالش برای اسرائیل» است و نیروی هوایی اسرائیل باید بکوشد تا «آزادی عملکرد خود را در مرزهای شمالی حفظ کند».



نسل بیدار October 26, 2021 02:33 PM

اسرائیل چاره‌ای نخواهد داشت بجز حمله نظامی به پایگاه‌های اتمی جمهوری اسلامی * اسرائیل از دولت بایدن یک تقاضا کرده که بایدن چه بپذیرد و چه نپذیرد اسرائیل کار خودش را خواهد کرد * معتقد هستم حمله نظامی اسرائیل به منابع اتمی جمهوری اسلامی دور نیست *

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقگو October 26, 2021 07:12 PM

بزرگترین خیانت به مردم ایران و مردم سوریه را اوباما مرتکب شد با توافق پوشالی برجامش وآنهم با مشتی عبابردوش کلاش ودروغگو وچپاولگروجنایتگر تحت عنوان رهبرو حکومت ایران مرتکب شد برداشتن تحریم هاو روان کردن 150میلیاردلارکه متعلق به مردم بود و نه عباردوشان به گنجینه خامنه ای مرتکب شد که ازاین میلیاردها دلاربود که ازروس هاسامانه های مدرن ئضدهوائی برای بشاراسد خریداری شد وازهمین میلیاردلاربود که نظامیون روسی به داخل سوریه روان شدند و تاکنون اطراق کرده اند وهرگزبیرون هم نخواهند رفت وازهمین میلیاردهادلارهم بود که هزینه روس ها دربمباران کردن مردم سوریه وآواره کردن آنها شد بله خامنه ای همچنان ازاین میلیاردهادلارپدافندهای هوائی ازروسیه برای سپاهش درسوریه می خرد پوتین برخلاف خوش وبش کردن هابا رئیس جمهوراسرائیل پشیبان سپاه وتهدید شدن دائمی اسرائیل است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: