آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 آبان ماه 1400 = 27-10 2021

قانون‌گذار آمریکایی: تیک‌ تاک برای چین جاسوسی می کند

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، شبکه اجتماعی محبوب اشتراک‌گذاری فیلم «تیک‌تاک» را به «جاسوسی» از شهروندان آمریکایی و «تبلیغ» برای حزب کمونیست چین در آمریکا متهم کرد.

به گزارش العربیه به قنل از روزنامه «واشینگتن تایمز»، در جریان جلسه استماع سنا در روز سه‌شنبه، سناتور کروز سوالات متعددی درباره نقش دولت چین در کنترل این شبکه اجتماعی خطاب به یکی از مدیران تیک‌تاک به نام بِکِرمَن مطرح کرد.

کروز مکرراً از بکرمن پرسید که «آیا زبان مبهم موافقت‌نامه رازداری تیک‌تاک به مالک چینی آن بایت‌دَنس و شرکت‌های وابسته امکان دسترسی به داده‌های کاربران تیک‌تاک را می‌دهد؟»

بکرمن از ارائه پاسخ مستقیم خودداری کرد، و در عوض تلاش کرده نحوه کارکرد تیک‌تاک را توضیح دهد.

قانون‌گذاران آمریکایی مدت‌هاست نگران این هستند که داده‌های کاربران تیک‌تاک ممکن است در اختیار حزب کمونیست چین قرار بگیرد، زیرا سیاست‌های دولت چین درباره «همجوشی نظامی-مدنی»، موانع ارتباطی میان بخش‌های دولتی و تجاری، از جمله شرکت‌هایی مانند «بایت‌دنس» را برطرف می‌کند.

کروز طی جلسه استماع به گزارش‌های رسانه‌ای ماه اوت استناد کرد که ادعا می‌کند دولت چین سهام اقلیت در یکی از نهادهای وابسته به بایت‌دنس را در اختیار گرفته است. کروز گفت هم‌اکنون «یک مقام کمونیست» عضو هیئت مدیره این شرکت خصوصی است.

هنگامی که بکرمن حاضر نشد به اتهامات کروز پاسخ مستقیم بدهد، سناتور جمهوری‌خواه گفت که از پاسخ‌های نماینده تیک‌تاک به هیچ وجه راضی نشده است، و برداشت او این است که بکرمن طوری رفتار می‌کند «انگار که می‌خواهد چیزی را پنهان کند».

به گفته «واشینگتن تایمز»، دغدغه درباره تیک‌تاک منحصر به قانون‌گذاران آمریکایی نیست. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، تلاش کرد با صدور یک فرمان اجرایی، از طریق محدود کردن تراکنش‌ها با بایت‌دنس، استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک را کاملا در آمریکا ممنوع کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در اوایل سال جاری، فرمان اجرایی ترامپ را لغو کرد و دستورات اجرایی جدیدی را جایگزین آنها کرد تا چارچوبی برای تجزیه و تحلیل خطرات ناشی از فناوری اینترنتی برای آمریکا از سوی دشمنان خارجی مانند چین ایجاد کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: