آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 آبان ماه 1400 = 27-10 2021

هشدار نسبت به انباشت پاسداران در دولت باند‌سالار رئیسی

رئیسی مشغول گماشتن اقوام و فامیل پاسداران خامنه ای در مناصب حکومتی است. برخی رسانه های منتقد و حتی مهره‌های خودی از جمله محمد مهاجری در این مورد به نظام هشدار داده اند. مهاجری به روزنامه همدلی گفته است: «ایراد آنجایی است که ابراهیم رئیسی ادعا کرد که در دولتم فراجناحی هستم. به اعتقاد من این ادعا در حد یک شوخی است. چیزی به نام فراجناحی در سیاست وجود خارجی ندارد».

وی افزود: «سپاه پاسداران، از جمله نهاد‌های امنیتی و نظامی است که امروزه همه به‌خوبی می‌دانند، رابطه نزدیکی با دولت ابراهیم رئیسی دارد. احمد وحیدی، رستم قاسمی، حسین امیر عبداللهیان، محمدعلی زلفی‌گل، اسماعیل خطیب، محمدرضا قرایی آشتیانی، بهرام عین‌اللهی و عزت‌الله ضرغامی هشت نظامی فعلی و سابق هستند که از سوی ابراهیم رئیسی به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شدند. اگر چه نمی‌توان فامیل‌سالاری را به دولت رئیسی نسبت داد، اما گروه‌سالاری و باندسالاری در آن دیده می‌شود».

هم‌چنین روزنامه آرمان با اشاره به انباشت پاسداران در کابینه رئیسی هشدار داده و نوشته است: «هنگامی‌که فشار اقتصادی به مردم بیش از توانایی آنها می‌شود به‌صورت طبیعی این فشارها به اعتراضات خیابانی منجر خواهد شد. هر چه بیشتر به مردم وعده بدهیم و حل کردن مشکلات بنیادین را با تأخیر بیاندازیم به همان اندازه شدت انفجار اجتماعی را بالاتر می‌بریم».

مصطفی اقلیما در گفتگو با این روزنامه درباره دولت پاسداران گفته است: حضور افراد نظامی‌ در مدیریت کشور متناسب با شرایط و مشکلات جامعه نیست. اتفاقی که در تبریز و در حین جلسه معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی رخ داد و فردی به وی سیلی زد نشان‌دهنده وضعیت فعلی جامعه ماست. استاندار جدید نظامی است و بهتر است در جای خود قرار بگیرد و نه در جای دیگر. هنگامی‌که فردی نظامی را در کار غیرتخصصی قرار می‌دهیم باید منتظر عواقب آن نیز باشیم.

نمونه دیگر چنین مدیرانی انتخاب آقای زاکانی به‌عنوان شهردار تهران است. این در حالی است که وی هیچ تخصصی در زمینه مدیریت شهری ندارد. یک نظامی باید کار نظامی‌گری کند و بهتر است به امور نظامی‌ کشور بپردازد. کسی که نظامی است نمی‌تواند در پستها غیرتخصصی مانند استانداری فعالیت کند. واقعیت دیگر این‌که هنگامی‌که فشار اقتصادی به مردم بیش از توانایی آنها می‌شود به‌صورت طبیعی این فشارها به اعتراضات خیابانی منجر خواهد شد.




حقیقتگو October 27, 2021 07:37 PM

درحقیقت محض سپاه پاسداران بود که پشت پرده انتخابات نمایشی خامنه ای رئیسی عبابردوش را برای تصاحب صددرصدی کشوربعنوان رئیس جمهوربرای اهداف آینده اش انتخاب کرد سپاه بی جهت نبود که برای رتبه یافتن درنظرخامنه ای اقدام به سرکوب و کشتارتظاهرات کرد بله جناب خامنه ای چیزی بجزعبا وعمامه ومشتی ریش وپشم نیستید واگرما سپاه پاسداران نیودیم مردم تکه تکه تان میکردند پس حمایت ازما سپاه پاسداران شرط زنده ماندتان و فروپاشی نکردن حکومت تازی است رئیسی رئیس جمهورنما هم باید اوامرما را بدون چون وچرااجرا کند تمامی امورکشوری هم باید به سپاه تعلق بگیرد درحقیقت کودتای غیرعلنی سپاه !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: