آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 آبان ماه 1400 = 27-10 2021

هنگ‌کنگ؛ قانون جدید برای ممنوع کردن فیلم‌ ضد چینی

هنگ‌کنگ؛ فیلم‌هایی که امنیت دولت چین را به خطر بیندازند ممنوع شدند

شورای قانون‌گذاری هنگ‌کنگ قانونی را به تصویب رسانده که به دولت اجازه می‌دهد فیلم‌هایی را که ناقض امنیت ملی چین می‌داند ممنوع کند. قانون جدید به دولت اجازه لغو پروانه چنین فیلم‌هایی را می‌دهد.

این قانون در حالی تصویب شد که پیشتر نمایندگان مخالف دولت در اعتراض دسته‌جمعی به برکناری چند نماینده استعفا کردند و فقط نمایندگان موافق دولت در نهاد قانون‌گذاری هنگ‌کنگ حضور دارند.

این متمم برای کسانی که فیلم‌های ممنوع را نمایش دهند تا سه سال زندان و معادل ۱۳۰ هزار دلار آمریکا جریمه تعیین کرده است.

به گفته دولت هنگ‌کنگ این قانون برای جلوگیری از فیلم‌هایی است که اقداماتی را "تقویت، حمایت، شکوه‌مندسازی، تشویق و تحریک" می‌کنند که "ممکن است امنیت ملی را به خطر بیندازند."‌‌

سینمای هنگ‌کنگ صنعتی عظیم است که تولیداتش در تمام دنیا نمایش داده می‌شوند، از فیلم‌های رزمی بروس لی گرفته تا فیلم‌های کارگردان‌هایی مثل وونگ کار وای، و اکنون بیم آن می‌رود که قانون جدید فیلم‌سازی را محدودتر و دشوارتر و خلاقیت هنری را مسدودتر کند.

به گزارش بی بی سی، ازسال پیش که با فشار چین قانون جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ تصویب شد، جنبه‌های مختلف زندگی در این مستعمره سابق بریتانیا تغییر کرده است. تصویب این قانون جدید با اعتراض‌های گسترده و سرکوب شدید پلیس همراه بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: