آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 آبان ماه 1400 = 27-10 2021

اسرائیل؛ یک ورزشکار دیگر ایرانی مجبور به پناهندگی شد

قهرمان ایرانی کیک‌بوکسینگ جهان، که برای حضور در مسابقات کیک بوکس به ایتالیا سفر کرده بود، به کشور آلمان پناهنده شده است. از امید به عنوان اسطوره سبک‌وزن در رشته‌های ورزشی بوکس و کیک‌بوکسینگ نام برده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، امید احمدی صفا ملی‌پوش بوکس ایران که در ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی حضور نداشت، ظاهرا با اجازه از مسئولان فدراسیون برای حضور در مسابقات کیک‌بوکس جهانی راهی ایتالیا شده بود.

بر اساس این گزارش، او پس از رسیدن به ایتالیا از هتل محل اقامت خودش خارج شده و این کشور را به مقصد آلمان ترک کرده است.

خبرآنلاین نوشته است که دیگر خبری از این ورزشکار در دست نیست و مسئولان فدراسیون بوکس نیز از اظهارنظر رسمی در این زمینه خودداری می‌کنند.

گزارش‌های تائیدنشده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پناهنده‌ شدن امید احمدی صفا به آلمان منتشر شده است.

در این گزارش‌ها آمده که امید احمدی صفا «تنها بخاطر گرفتن عکس با ورزشکار اسرائیلی و پس از تهدید مقام‌های امنیتی در ایران از تلاش برای گرفتن مدال طلای جهان صرف نظر کرده و از ترس جانش پناهنده شد.»

سام رجبی، دیگر ورزشکار ایرانی که در آمریکا زندگی می‌کند، در این باره نوشت: امید احمدی صفا ملی پوش بوکس ایران را مجبور به وزن کم کردن شدید کردند تا در وزنی که نماینده اسرائیل حضور ندارد مسابقه دهد. امید با اینکه به فینال مسابقات جهانی رسیده بود اما فشارها از سوی مقامات امنیتی به علت عکس گرفتن با حریف اسرائیلی او را مجبور به فرار و پناهندگی در آلمان کرد

به گزارش رادیو فردا، اجتناب از مسابقه به دلایل سیاسی، طبق قوانین کمیته بین‌المللی المپیک و تمام فدراسیون‌های جهانی ممنوع است. در ایران اما ورزشکاران به خاطر سیاست جمهوری اسلامی عملا ناچارند که از مصاف با ورزشکاران اسرائیلی خودداری کنند.

شماری از ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف به همین دلیل با خروج از ایران، ترجیح داده‌اند با پرچم پناهندگان یا کشورهای دیگر، در مسابقات جهانی شرکت کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: