آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 آبان ماه 1400 = 29-10 2021

ترویج زندگی غربی؛ بازداشت مدیران صفحات اینستاگرامی

بازداشت مدیران ۱۷ صفحه اینستاگرامی در بهشهر به اتهام «ترویج زندگی غربی»

رئیس پلیس فتا (سایبری) در مازندران از بازداشت مدیران ۱۷ صفحه اینستاگرامی در شهرستان بهشهر به اتهام «قبح‌زدایی» و «ترویج سبک زندگی غربی» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رکنا، سامع خورشاد، ضمن اعلام این خبر در حالی که این افراد را «برهم‌زنندگان آسایش و امنیت اخلاقی شهروندان» عنوان کرده، گفته است که آن‌ها «اقدام به انتشار تصاویر مبتذل و تبلیغات مدلینگ با محتوای نامناسب و اغفال کردن جوانان به قصد اخاذی» می‌کردند.

وی به تعداد متهمان این پرونده اشاره نکرد و تنها درباره وضعیت فعلی آن‌ها گفت که این افراد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و با رای دادگاه هر ۱۷ صفحه مسدود و پس از حذف محتویات آن‌‌ها، لوگوی پلیس فتا در آن‌ها «درج» شده است.

«سبک زندگی غربی» اصطلاحی است که پس از انقلاب ۵۷ برای تقبیح زندگی مدرن از آن استفاده می‌شود. این سبک زندگی همواره در تقابل با «سبک زندگی اسلامی» قرار داده می‌شود که ساده‌زیستی و مطالبه‌گری اندک از حاکمیت از مهم‌ترین محورهای آن است.

بر اساس ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر «هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد».

در اصل ۱۲ این اعلامیه نیز آمده است: «نباید در زندگی خصوصی، امور خانوادگی، اقامتگاه یا مکاتبات هیچ‌کس مداخله‌های خودسرانه صورت گیرد یا به شرافت و آبرو و شهرت کسی حمله شود. در برابر چنین مداخله‌هایی برخورداری از حمایت قانونی حق هر شخصی است.»

این در حالی است که ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آن‌ها هم‌چون موضوع پوشش، نگهداری از حیوانات خانگی، استفاده از ماهواره و مانند آن همواره با دخالت حاکمیت در ایران محدود و مرزگذاری می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: