آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 آبان ماه 1400 = 03-11 2021

پیروزی مهم جمهوریخواهان؛ شکست بزرگ دموکرات‌ها در راه

در انتخاباتی که نتیجه آن به معنای شکست حزب دموکرات آمریکا تلقی می‌شود، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات فرمانداری ایالت ویرجینیا اعلام پیروزی کرده است.

یک نامزد زن از حزب جمهوریخواه هم برای قائم مقامی فرمانداری ویرجینیا انتخاب شد. خانم سیرز نخستین زن رنگین پوست آمریکاییست که برای احراز یک مقام دولتی در ایالت ویرجینیا انتخاب می شود.

بدین ترتیب جو بایدن و حزب دموکرات در انتخابات سوم نوامبر که اولین آزمون انتخاباتی مهم آمریکا بود شکست خوردند. به گفته ناظران نتیجه انتخابات را می‌توان به عنوان یک همه‌پرسی درباره عملکرد جو بایدن در نظر گرفت.

پیروزی نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات ویرجینیا

بر اساس برآوردهای اکثر شبکه های تلویزیونی آمریکا، گلن یانکین نامزد جمهوری خواه در انتخابات فرمانداری ویرجینیا موفق به شکست رقیب دموکرات خود، تری مک آولیف شده است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، شمارش بیش از ۹۵ درصد آرای انتخابات فرمانداری ویرجینیا نشان می‌دهد که «گلن یانکین» نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ در این رقابت حساس پیروز شده است.

به رغم حمایت‌های باراک اوباما و جو بایدن از «تری مک آلیف» برای انتخابات فرمانداری ایالت ویرجینیا ، گلن یانکین نامزد حزب جمهوریخواه در این انتخابات برنده شد.

منابع رسانه‌ای در آمریکا از قبیل شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» و «سی‌ان‌‍‌ان» خبر دادند که نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ توانست نامزد دموکرات‌ها را در انتخابات ویرجینیا شکست دهد.

بنا به گزارشها، ترامپ حمایت خود را از گلن یانکین برای انتخابات فرمانداری ویرجینیا اعلام کرد و در سوی مقابل، جو بایدن، باراک اوباما و دیگر سیاستمداران سرشناس حزب دموکرات از تری مک آلیف حمایت کردند.

باراک اوباما چندی قبل برای حمایت از تری مک آلیف به ایالت ویرجینیا رفت و در یک تجمع انتخاباتی به نفع او سخنرانی کرده بود.

به رغم تشدید حمایت‌های دموکرات‌ها از مک آلیف، شبکه ان بی سی نیوز در گزارشی درباره نتیجه انتخابات روز سه شنبه فرمانداری ویرجینیا، گلن یانکین را برنده این انتخابات خواند.

در گزارش ان بی سی نیوز ناکامی تری مک آلیف را «ضربه‌ای به دموکرات‌ها» توصیف شده و آمده است: «یانکین، تری مک آلیف دموکرات را در انتخابات پر سر و صدای فرمانداری ویرجینیا شکست داد».

شبکه خبری سی‌ان‌ان هم در گزارشی نوشت، برآوردها حاکی از آن است که گلن یانکین (نامزد جمهوری‌خواه) انتخابات فرمانداری ویرجینیا را برنده شد.

گفته می‌شود که با شمارش بیش از ۹۵ درصد آرای انتخابات ویرجنیا، یانکین ۵۱ درصد کسب کرده و سهم مک آلیف ۴۸.۳ درصد بوده است.

برخی رسانه ها درباره این رقابت دو حزب بزرگ آمریکا برای کرسی فرمانداری ویرجینیا گزارش دادند: «این رقابت به عنوان بازتاب اولیه حال و هوای رای‌دهندگان نسبت به بایدن از زمانی که او دونالد ترامپ را در انتخابات (ریاست جمهوری) نوامبر ۲۰۲۰ شکست داد، تلقی می‌شود».

این منابع خبری افزود: «همچنین اعتقاد بر این است که نتیجه انتخابات ویرجینیا احتمالا لحن و وضعیت انتخابات میان دوره‌ای (کنگره) ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ را تعیین می‌کند».




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: