آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 آبان ماه 1400 = 03-11 2021

نطق شدیداللحن علیه رهبر جمهوری اسلامی در سنای آمریکا

پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی با ابراز بدبینی درباره نتیجه مذاکرات احتمالی احیای برجام گفته: نتیجۀ مذاکره با رئیس جمهور بی‌اختیار آمریکا از قبل روشن است.

رژیم ایران خواستار تضمین از دولت بایدن برای باقی ماندن دولت های بعدی آمریکا در صورت احیای توافق برجام است، اما آمریکا می گوید رئیس جمهور این کشور نمی تواند برای دولت های بعد از خود تکلیف معلوم کند.

شمخانی در واکنش به این اظهارات مقامات آمریکايی گفته که آمریکا حاضر به ارائه تضمین نیست و در صورت عدم تغییر شرایط فعلی، نتیجه مذاکرات برجام از قبل روشن است.

در همین حال سناتور جمهوریخواه آمریکايی تد کروز در مجلس سنا گفت: کنگره و مردم آمریکا سزاوار این هستند که بدانند که [دولت بایدن] برای کاهش فشار بر رژیم ایران، دولت اصلی حامی تروریسم در جهان، چه سیاستی را در نظر گرفته است.

وی گفت: من معتقدم که رژیم ایران قادر به استفاده از تسلیحات اتمی برای کشتن میلیون‌ها آمریکایی و میلیون‌ها متحد ما خواهد بود. من معتقدم که اگر آیت‌الله [خامنه‌ای] توانایی کشتن میلیون‌ها آمریکایی یا میلیون‌ها اسراییلی را در یک چشم به هم زدن داشت، این احتمال بسیار زیاد است که این متعصب دین‌سالار که به مرگ و خودکشی افتخار می‌کند، حاضر به انجام این کار شود.

این سناتور آمریکايی پیش تر گفته بود: هر توافقی با رژیم ایران چنانچه به تأیید سنا نرسد و به معاهده تبدیل نشود- چیزی که بایدن می‌داند اتفاق نخواهد افتاد- بار دیگر توسط هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه در آینده پاره خواهد شد.



امید November 3, 2021 06:12 PM

جفتک پراکنی و چموش بازی ولی فقیه و باند و دار و دسته اش میتونه حاکی از این باشه که خارج شدن جناب ترامپ از برجام به نفع رژیم حاکم و به ضرر مردم ایران و جامعه جهانی بوده
چون ظاهرا که سران ایران هیچ تمایلی به برگشتن به برجام ندارن و فقط دارن وقت کشی میکنن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: