آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 آبان ماه 1400 = 09-11 2021

فیلمی از درگیری پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان

هزاران مهاجر در بلاروس پشت مرزهای لهستان آواره‌اند. این پناهجویان نه را پس دارند و نه راه پیش، روبرویشان مرزبانان لهستان و پشت سر نیروهای بلاروس که اجازه بازگشت نمی‌دهند. زنان و کودکان زیادی نیز در میان این افراد دیده می‌شوند. (فیلم زیر)

همزمان گزارش شده است که ۱۳ پناهجوی ایرانی که پیشتر در میان این مهاجران در بلاروس نزدیک مرز لیتوانی ناپدید شده بودند و اطلاعی از وضعیت آنها در دسترس نبود، اکنون به آلمان رسیده‌اند.

خانواده یکی از این ۱۳ پناهجوی ایرانی پیش تر گفته بود که آنها "بدون آب و غذا در جنگلی نزدیک مرز لیتوانی و لهستان" مانده‌اند و بوسیله ماموران مرزی این سه کشور به عقب رانده شدند.

یکی از پناهجویان از بلایی که در مسیر بر سرشان آمده به بی بی سی گفت: "از گودال هایی که آب باران در آن جمع شده بود، آب می خوردیم. آبی که سبز رنگ بود. در این دو هفته غذا هم یک خرما در روز و چهار، پنج بادام در روز می‌خوردیم."

این پناهجوی ایرانی می افزاید: سفارت جمهوری اسلامی نتوانست در کشور متحدش به آنها کمک کند: "مکانمان را برای سفارت فرستادیم. آنها گفتند منطقه نظامی است و نمی‌توانند بیایند. سفارت گفت یک فولکس واگن با دو سرباز بلاروس می‌آید و خودتان را تسلیم کنید و نترسید. اما وقتی ماموران بلاروس آمدند سگ هایشان را ول کردند و ما را گاز گرفتند."




www.youtube.com/watch?v=Sz9rjhFhSfo

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: