آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 آبان ماه 1400 = 13-11 2021

برجام؛ تهدید تازه آمریکا پیش از آغاز مذاکرات با رئیسی

رسانه های حکومتی در ایران نوشتند: جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که مدعی است کشورش برای بازگشت به برجام آمادگی دارد، طی یادداشتی به وزارت خارجه آمریکا، فضاسازی جدیدی علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد.

به گفته این منابع، در ادامه سیاست‌های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرده که عرضه نفت به بازار جهانی به اندازه‌ای کافی است که شرایط برای کاهش خرید نفت ایران فراهم شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا طی یادداشتی به وزارت خارجه کشورش گفت که به اندازه کافی عرضه نفت وجود دارد تا دیگر کشور‌ها خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

آمریکا در حالی به دنبال محدود کردن صادرات نفت ایران است که چندی پیش خبرگزاری رویترز گزارش کرد که خریداران چینی علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به واردات نفت ایران ادامه می‌دهند.

طبق این گزاش، در سه ماه گذشته، واردات نفتی چین از ایران به طور متوسط به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رسیده است.

اظهارات بایدن در آستانه نشست مجازی روز دوشنبه هفته جاری (۲۴ آبان ماه) وی با «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین مطرح شده است که می تواند همچنین هشداری به دولت رئیسی پیش از آغاز مذاکرات برجام باشد.

بایدن در یادداشت خود به وزارت خارجه آمریکا گفت: «مطابق با تصمیمات قبلی، عرضه کافی نفت و فراورده‌های نفتی از کشور‌هایی به غیر از ایران وجود دارد تا امکان کاهش حجم نفت و فراورده‌های نفتی خریداری شده از ایران یا از طریق مؤسسات مالی خارجی فراهم شود».

در حالیکه دور جدید مذاکرات «وین» درباره احیای برجام قرار است روز ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه) برگزار شود، دولت بایدن در هفته‌های اخیر، نه تنها اقدامات ملموسی را برای نشان دادن حسن نیت خود در پیش نگرفته است، بلکه اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی پیش برده است.

رئیس جمهور آمریکا روی فضای داخلی ایران برای جدی گرفتن این تهدیدهای سطحی حساب باز کرده است.

روز سه‌شنبه هفته گذشته (۱۸ آبان ماه) نیز رئیس جمهور آمریکا «وضعیت اضطراری ملی» در قبال جمهوری اسلامی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.




حقیقتگو November 13, 2021 07:09 PM

بایدن برای عوام فریبی درمطبوعات امریکا وگول زدن کنکره امریکا چنین کرده است وخریداران نفت راهرگز تهدید به قطع ویا تحریم خرید نفت ازحکومت تازی درایران نکرده است صادرات نفت ایران دردوران بایدن حتی افزایش داشته است وانکاربایدن دلیلش را هم نمی داند ویا میداند وجرات گفتن حقیقت را ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: