آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 آبان ماه 1400 = 17-11 2021

پیام مقام آمریکايی از منطقه به خامنه ای و پاسدارانش

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: رژیم ایران تولید تجهیزات برای سانتریفوژهای پیشرفته در سایتی که آژانس انرژی اتمی ماههاست قادر به دسترسی به آن نیست را از سر گرفته است. دیپلمات های آشنا با پرونده می گویند این موضوع، چالش جدیدی برای دولت بایدن که برای گفتگوهای برجام آماده می‌شود، ایجاد می کند.

روزنامه آمریکایی افزود: این اقدام نگرانی های تازه‌ای را در میان دیپلماتهای غربی ایجاد کرده است که می‌گویند چنان‌چه تهران تصمیم بگیرد یک برنامه مخفیانه تسلیحات اتمی ایجاد کند، می‌تواند از این تجهیزات سریعا استفاده نماید.

به گفته این دیپلماتها، رژیم ایران پس از حمله ۵ماه پیش تاکنون مقادیر قابل توجهی از قطعات سانتریفوژ را برای حداقل ۱۷۰ دستگاه پیشرفته جدید در سایت کرج تولید کرده است.

این در حالیست که دستیاور وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه که همراه با رابرت مالی به منطقه سفر کرده در مصاحبه با شبکه خبری الحره گفت: می خواهیم به رژیم ایران و هر کسی که حامی این رژیم است، این پیام را بدهیم که باید مسائل هسته‌ای را حل کنید. نمی‌توانید بین ما تفرقه ایجاد کنید. باید تلاش کنید تا مسائل هسته‌ای و منطقه‌ای حل شود.

این مقام آمریکايی ضمن اشاره به ساز و کار جدید آمریکا و کشورهای منطقه علیه رژیم ایران گفت: پیام آمریکا به کشورهای عربی و منطقه این است که ما در خاورمیانه باقی می‌مانیم. شراکتهای پایداری داریم که از چند دهه پیش شکل گرفته است و قصد داریم آن را تا چند دهه آینده ادامه دهیم.

درهمین حال قرار است وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه راهی منطقه شود.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، آستین در این سفر به امارات و بحرین سفر خواهد کرد و درباره تقویت همکاری‌های دفاعی و فعالیت‌های رژیم ایران در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

وزیر دفاع آمریکا چند روز پیش نیز با «بنی گانتز» وزیر دفاع اسرائیل درباره رژیم ایران گفت‌وگو داشت.



حقیقتگو November 17, 2021 06:28 PM

پیام مقام آمریکايی حکومت بایدن به خامنه ای و پاسدارانش همچون زدن میخ برسنگ است وانکارمقام امریکائی حکومت بایدن نمی داند که مبلغ 7 9میلیاردلارپولهای بلوکه شده دربانک لگزامبورگ را بایدن تقدیم خامنه ای وسپاهش کرده است واجازه فروش نفت تاحدی که جیب های اخوندها واقازاده ها و سپاه وبشاراسد و خالدمشعل و شیخ نصرالله ها را پرکند به انها داده است که بله اگربمب اتمی تان را هم بسازید بیشربهتان باج خواهم داد واقعا" گول زدن و عوام فریبی بایدن و مقاماتش حدومرزی نمی شناسد راهی شدن بدفعات مکرر مقامات حکومت بایدن به منطقه برای حمایت ازاین کشورها نیست بلکه برای وارد کردن فشاربه حکومت های منطقه که باید سازش بایدن به خامنه ای را بدون هیچ پیش شرطی بپذیرند می باشد وبه این دلیل هم بود که نخست وزیراسرائیل فرستاده بایدن به اسرائیل را نپذیرفت!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: