آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 آبان ماه 1400 = 17-11 2021

واژگونی قایق مهاجران؛ توقف فروش قایق در شمال فرانسه

فروشگاه ورزشی دکتلون فروش قایق را در شمال فرانسه متوقف کرد

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ناپدید شدن سه مهاجر که تلاش کردند روز جمعه از کانال مانش عبور کنند، فروش قایق در برخی فروشگا‌های دکتلون در شمال فرانسه متوقف شد.

فروشگاه لوازم ورزشی دکتلون روز سه شنبه خبر داد که فروش قایق در شعبه‌های این فروشگاه در شمال فرانسه متوقف شده است. هدف از این اقدام کمک به توقف مهاجرت خطرناک و غیرقانونی از طریق کانال مانش به بریتانیا عنوان شده است. دکتلون به خبرگزاری فرانسه گفته که «خرید قایق و کانو در شهرهای ساحلی کاله و گراندسانت دیگر امکان ندارد.»

دکتلون: زندگی افراد در معرض خطر قرار می‌گیرد

دکتلون گفته که به دلیل استفاده نامناسب از قایق‌های این شرکت "زندگی مردم در معرض خطر قرار گرفته است". دفتر مرکزی دکتلون گفته که شعبه این فروشگاه در شهرهای شمالی فرانسه خودشان تصمیم گرفتند تا فروش قایق را متوقف کنند و دفتر مرکزی با این اقدام و دلیل آن‌ موافقت کرد.

به گزارش دویچه وله، فروش قایق در دیگر نقاط فرانسه و همچنان آنلاین ممکن است. مشتریان می‌توانند جلیقه نجات و لوازم گرمایشی از فروشگاه‌های کاله و گراندسانت بخرند.

روز جمعه سه مهاجر که قصد داشتند با عبور از کانال مانش خود را به بریتانیا برسانند، ناپدید شدند. ۲۴ ساعت پیش‌تر از این واقعه، دو قایق با دو نفر که نجات یافته بودند، در ساحل کاله پیدا شدند.

عبور از مانش با قایق‌های کوچک

آمار نشان می‌دهد که در پنجشنبه هفته گذشته عبور مهاجران از کانال مانش رکورد زد و در آن روز ۱۱۸۵ نفر خود را با قایق‌های کوچک به بریتانیا رساندند. دولت بریتانیا این واقعه را "غیرقابل پذیرش" خوانده است. در همین حال، روز دوشنبه ژرالد درمانا وزیر کشور فرانسه با همتای بریتانیایی‌اش، پریتی پتل گفتگو کردند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: