آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 آبان ماه 1400 = 18-11 2021

آبان؛ دادخواهی حقیقی یعنی سرنگونی جمهوری اسلامی

مسیح علی‌نژاد: امروز ماموران از صبح ریختند آرامگاه وحید دامور می‌دانید چرا ؟ چون از این شجاعت مادرانه، از این صراحت دا‌خواهانه وحشت دارند. مادرانی که مستقیم و صریح خامنه‌ای را مقصر قتل فرزند‌شان می‌دانند مادرانی که می‌گویند دادخواهی حقیقی یعنی سرنگونی جمهوری اسلامی...

گزارش‌ها از ایران حاکی است که تهدیدها و فشارهای امنیتی بر خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ برای لغو مراسم یادبود جان‌باختگان و وادار کردن بازماندگان به سکوت همچنان ادامه دارد.

به گزارش رادیو فردا، مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال مدنی مقیم آمریکا، روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان در توئیتی از «حمله ۵۰ مامور به مراسم دومین سالگرد مادران آبان» خبر داد. او در همین زمینه ویدئوی گفت‌وگویی با مادر امیرحسین زارع‌زاده از کشته‌شدگان آبان ۹۸ را منتشر کرد.

در این ویدئو مادر امیرحسین زارع‌زاده شرح می‌دهد که پس از یورش ماموران به آن‌ها گفته است، نه‌تنها مرعوب فشارهای امنیتی نخواهد شد، بلکه بنر بزرگی از عکس فرزندش و دیگر کشته‌شدگان آبان را بالا می‌برد و روی آن می‌نویسد «خامنه‌ای قاتل است».

امیرحسین ۱۹ساله و ساکن ملارد از توابع استان البرز بود. او روز ۲۷ آبان ۹۸ در منطقه سرآسیاب این شهرستان توسط نیروهای امنیتی هدف شلیک مستقیم دو گلوله قرار گرفت و جان باخت.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که ماموران امنیتی روز پنج‌شنبه اقدام به بازداشت موقت و تفتیش شماری از خانواده‌های آبان کردند تا با موبایل از خودشان فیلم نگیرند.

مادر وحید دامور، از دیگر کشته‌شدگان آبان ۹۸، با ارسال ویدئویی از یورش ماموران امنیتی به محل دفن فرزندش، گفته است: «ماموران دستبند سورمه‌ای را که نماد دادخواهی ما مادران است با قیچی از دستم باز کردند و اسلحه کشیدند...»

همزمان، حساب توئیتری «۱۵۰۰ تصویر» که به‌طور ویژه اخبار مربوط به قربانیان آبان ۹۸ را پیگیری می‌کند، روز پنج‌شنبه از ایجاد مشکلات امنیتی برای برخی بازماندگان از جمله ناپدید شدن برادر علی سرتیپی خبر داده است.

این حساب توئیتری نوشت از برادر علی سرتیپی که روز چهارشنبه به آرامگاه او رفته بود هیچ خبری در دست نیست؛ موبایل او خاموش است و نزدیکانش احتمال داده‌اند که بازداشت شده باشد.

به‌علاوه گفته می‌شود خط تلفن مادر پژمان قلی‌پور و همچنین برادرش پیمان مسدود شده و حساب اینستاگرام مادر پژمان قلی‌پور نیز از دسترس خارج شده است.

حساب ۱۵۰۰ تصویر نوشته است که ماموران امنیتی در سالگرد کشتن پژمان اقدام به بازداشت مادر، پدر و برادر او کردند. اعضای این خانواده پس از چند ساعت آزاد شدند اما تلفن‌های همراه آن‌ها توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

در روزهای اخیر موارد دیگری نیز از افزایش فشار حکومت بر خانواده‌های آبان ۹۸ برای جلوگیری از برگزاری مراسم یادبود گزارش شده، از جمله بازداشت نرگس محمدی، فعال مدنی که در مراسم یادبود ابراهیم کتابدار شرکت کرده بود.




دادخواه November 19, 2021 08:36 AM

سران حرامزاده حکومت میدانند در صورت سرنگونی مردم قلب و جگر آنها را زنده زنده از بدنشان بیرون میکشند بنابراین تا آخرین نفس دست به کشتار خواهند زد منتهی این حرامیان بدانند بدست همین مزدوران حکومتی قتل عام خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: