آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آبان ماه 1400 = 21-11 2021

دادگاه نظامی پرواز اوکراین در تهران؛ نمایشی شرم‌آور

دادگاه نظامی پرواز اوکراین در تهران 'نمایشی شرم‌آور' است

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ اوکراین در توییتی نوشته است که به اطلاع او دادگاه نظامی متهمان سرنگونی آن پرواز قرار است روز یکشنبه در تهران برگزار شود اما آن را "نمایشی شرم آور" خوانده است.

او یکشنبه شب در توییتی نوشت: "دادگاه نظامی پرواز تا ساعاتی دیگر در تهران آغاز می‌شود. نمایشی شرم‌آور با ده افسر رده پایین به عنوان متهم. نیمکت متهمین منتظر عوامل اصلی خواهد ماند. علی خامنه‌ای، فرماندهان سپاه و اعضای شورای عالی امنیت ملی. دور نخواهد بود."

آقای اسماعیلیون که همسرش پریسا اقبالیان و دخترش ریرا در آن پرواز بودند هفته پیش به بی‌بی‌سی فارسی گفت که به جای این مقام ها "ده نفر کارمند بی نام و نشان را انتخاب کرده اند که به این دادگاه بیاورند."

پرواز پی‌اس ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین بامداد ۱۸ دی سال ۹۸ به‌فاصله کوتاهی پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران با شلیک دو موشک پدافند سپاه پاسداران سرنگون شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

جمهوری اسلامی پس از چند روز پنهان‌کاری و اظهارات متناقض و خلاف واقع، سرانجام اذعان کرد که پدافند ضدهوایی به این هواپیمای مسافربری شلیک کرده، اما دلیل شلیک «خطای انسانی» است. اوکراین، کانادا و برخی ناظران می‌گویند این ادعا را قبول ندارند و حکومت ایران در حال لاپوشانی دلایل اصلی این ماجراست.




ایران فردا November 21, 2021 12:20 PM

شما ها جنایتکاران انسان کش واقعن فکر میکنید ,که مردم دنیا این خیمه شب بازی دادگاه نظامی شماها ادم کشان را قبول میکند, انسان ها ,کره شمالی و سرزمین پوتین را میشناسند و خوب میدانند شماها از همان قماش دروغگویانید
شماها آنقدر عقب افتاده و احمق هستیت که تشخیص نمیدهید ,که این نمایش های اخوند جانی به اوائل قرن ۲۰ تعلق دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: