آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آبان ماه 1400 = 21-11 2021

اختلاف با روس‌ها، دلیل عمده اخراج سپاهی از سوریه

جواد غفاری در سال 2016 پس از کشته‌شدن پاسدار حسین همدانی، از سوی قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس برای فرماندهی نیروهای سپاهی و دیگر شبه‌نظامیان فرقه‌ای در سوریه گماشته شد

برخلاف ادعای سپاه پاسداران مبنی بر پایان ماموریت احمد مدنی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران، ملقب به جواد غفاری که ماه گذشته به‌طور ناگهانی از خاک سوریه اخراج شد، منابع آگاه «العربیه» جزئیات بیشتری درباره دلایل اصلی اخراج این فرمانده از سوریه به‌دست آورده است.

جواد غفاری، در سال 2016، پس از کشته‌شدن پاسدار حسین همدانی، از سوی قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس و طراح و مجری اصلی پروژه تاسیس شبه‌نظامیان نیابتی تهران در منطقه، برای فرماندهی نیروهای ایرانی و دیگر شبه‌نظامیان فرقه‌ای تحت پوشش سپاه قدس در سوریه گماشته شد.

منابع آگاه العربیه، جزئیات جدیدی از وجود اختلافات میان غفاری با نیروهای ارتش سوریه و نیروهای روسی به‌ویژه در رابطه با چگونگی تعامل با نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ مستقر در سوریه خبر دادند.

اگرچه تهران منکر اخراج فرمانده ارشد خود به‌دلیل تصمیمات خارج از عرف و مخالف منافع دولت سوریه و مغایر با منافع روس‌ها شده است، اما اخبار و تحولات میدانی حقایق دیگری را نشان می‌دهد.

منابع العربیه گفتند، نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای وابسته به سپاه در بسیاری از مناطق از جمله حومه الرقه، تنها چند روز پس از خروج غفاری در اواسط اکتبر گذشته از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و به جاهای دیگری منتقل شدند. این منابع خبر دادند که تغییرات در رده‌های فرماندهی و اخراج غفاری از سوریه باعث سردرگمی شدید نیروهای وابسته به ایران در سوریه شده است.

آشفتگی نیروهای وابسته به حکومت ایران

در همین حال، منابع رسانه‌ای اپوزیسیون سوریه نیز گزارش دادند که دستورات فوری به فرماندهان شبه‌نظامیان سپاه در سوریه که از سوی فرماندهان ایرانی مستقر در عراق صادر شده، بیانگر ایجاد تغییرات اساسی در ساختار تشکیلات امنیتی این شبه‌نظامیان بوده و این تغییرات ناگهانی از جمله اخراج غفاری، نیروهای وابسته به ایران را سردگم کرده است.

منابع رسانه‌ای اظهار داشتند، تغییرات تنها به اخراج غفاری محدود نبوده و شامل تغییر و اخراج حدود 20 افسر امنیتی وابسته به سپاه در مراکز حساسی چون فرودگاه نظامی تی-4 و مراکز امنیتی شهر تدمر، الرقه و قامشلی نیز خواهد شد.

این تغییرات شامل اخراج اردشیر ریزان، مسئول امنیتی در فرودگاه تیفور، حاج دهقان، فرمانده نیروهای مستقر در حمص شرقی و ابوصلاح العتیق، فرمانده نیروهای ایرانی در شهر تدمر و مسئول هدایت و رهبری نیروهای تازه وارد به شرق حمص نیز بوده است.

این اطلاعات می‌افزاید، قرار است به‌زودی پرونده‌های امنیتی سپاه به مقامات جدید تحویل داده شود و سپس فرماندهان پیشین به عراق و ایران منتقل شوند.



حقیقتگو November 21, 2021 05:50 PM

هرچند که اخراج سپاه ومزدوران خامنه ای ازسوریه بسیارخبرخوبی نظرمیرسد که میلیونها دلارهزینه اطراق کردنشان درسوریه وجنایت کردن برمردمان سوریه ازجیب مردم تامین نشود ولی درحقیقت خبرخوشایندی برای مردم ایران نیست وچرا؟ خامنه ای وشرکاء که چنین گرگ ها وگفتارها رارشد ونمووچاق وچله کرده اند بابت فرای تصورافراطی بودنشان درکشتاروجنایت درحقیقت ازایران اخراج وبه سوریه فرستادند ویکی ازافراطیون انها هم قاسم سلیمانی بود وتمامی جنایت ها وکشتارها درعراق وسوریه مرتکب شده بود که برای نشان دادن کفایتش به خامنه ای ووادار کردنش برای جانشین شدن خامنه ای بود-حالا اگراین اقشارافراطیون سپاهی و مزدوران جنایتگرازسوریه اخراج وبه ایران برگردند کینه وعقده شکست واخراج شان ازسوریه برمردم ایران خالی خواهند کردوموی دماغ خامنه ای خواهند شدکه سمت های آنچنانی دولتی نصیب شان کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: