آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آبان ماه 1400 = 21-11 2021

لرستان خوزستان حمایت حمایت؛ فراخوان زن جوان+فیلم

فیلم زیر: فراخوان زن جوان شجاع شهرکردی به ادامه اعتراضات

هراس رژیم از تجمع اصفهان و گسترش آن به استان های مجاور

مردم استان چهار محال و بختیاری امروز یکشنبه ۳۰آبان از نقاط مختلف استان در شهرکرد مرکز استان جمع شده و علیه غارت آب توسط مافیای حکومتی برخاستند. آنها شعار می‌دادند:
ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما
بختیاری می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد
لرستان خوزستان حمایت حمایت

یکی از معترضان با اشاره به این‌که مسئولان استان تا به حال صد بار وعده داده اما عمل نکرده‌اند، فریاد می‌زند: این مردم دیگر از پا نمی‌نشینند.

روزنامه داخلی مستقل نوشته است: کجای دنیا صنایع آب‌بَر و کشاورزی محتاج آب را به یزد و اصفهان و کرمان می‌برند؟... مافیای آب و تونل‌هایش مانند جارو برقی به جان آب‌های زیرزمینی افتادند. برای آنان نان داشت و برای ایران، آینده‌ای سیاه. حالا هم معاون اول و وزیر نیرو مقهور تجمعی می‌شوند که کارخانه‌های آب‌بَر آن را انتظام بخشیدند و تغذیه کردند. فردا مردم لرنشین هم با تفنگ شورش کنند خوبست؟...

این منبع افزود: اعتراض به نتایج انتخابات در سال۸۸، اعتراضاتی تحت عنوان "نه به گرانی" در سال۹۶ و بالاخره اعتراضات سال۹۸... در ادامه با واکنش‌های شدید امنیتی و سیاسی، رنگ سیاسی به خود گرفت... چرا و چگونه نیروهای ناکارآمد درون نظام، معترض را به برانداز تبدیل می‌کنند؟

روزنامه آرمان نیز نوشت: بالاخره کفگیــر شعارها اساسی‌تــر از آن که تصورش می‌رفت به ته دیگه خورد و حالا بحرانی مهمتر از بنزین و هر کالای اساسی دیگر بن‌بست گونه سر برآورده است به‌صورتی که راه پس و پیشی برای آن حداقل در کوتاه مدت به چشم نمی‌خورد...

این منبع نوشت: اغراق نیست اگر بگوییم که بزرگی بحران آب همه وقت و انرژی و ظرفیت و امکانات کشور را طلب می‌کند. بحرانی که اگر برای آن چاره یابی نشود... چه بسا واقعا کار دستمان بدهد و به نقطه خطرناک رهنمونمان کند. در دیگر زمینه‌ها هم کما بیش وضعیت به همین صورت است...

خبرگزاری ایرنا در این باره نوشت: پس‌ از اعتراض مردم اصفهان به نرسیدن حق‌آبه‌شان، حالا مردم شهرکرد در اعتراض به کمبود آب و خشک شدن چشمه‌ها بر اثر احداث تونل‌های انتقال آب از این استان به جاهای دیگر در برابر استان‌داری چهارمحال و بختیاری جمع شده‌اند و شعار داده‌اند.

این در حالیست که برخی رسانه های حکومتی امروز تلاش کردند تجمع گسترده روز جمعه اصفهان را غیرسیاسی نشان دهند و بگویند این یک مطالبه صنفی و یک «تجمع نجیبانه»! بوده است. روزنامه "سیاست روز" نوشت: این تجمع بدون هرگونه قصد سیاسی و صرفا در حمایت از جریان رودخانه‌ ای برگزار شد که سال‌هاست با بی‌مهری دچار مشکلات مختلفی شده است...

البته این لیچاربافی‌ها بعد از آن است که از یک‌سو تیر حکومت برای تأییدیه گرفتن از جمعیت در تظاهرات اصفهان برای سلامت خامنه‌ای به سنگ خورد و با هو کردن از سوی آنان مواجه شد و از سوی دیگر نتوانست عوامل خود را در بین مردم نفوذ دهد و شعارهای جمعیت را از مسیر خود منحرف نماید.

خوب است که در عصر وفور رسانه قرار داریم و هر شهروند ایرانی امروز یک رسانه سیار است؛ اگر نه رسانه های حکومتی می‌نوشتند: مردم اصفهان برای بیعت با مقام معظم رهبری در زیر پل خواجو جمع شدند تا معاندان نظام از تجمع نجیبانه کشاورزان سو‌ء‌استفاده نکنند!

فیلم زیر: فراخوان زن جوان شجاع شهرکردی به ادامه اعتراضات




www.youtube.com/watch?v=l-q5kvR2kSk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: