آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آبان ماه 1400 = 21-11 2021

افغانستان؛ کمک ارسالی ایران به "شهدای" طالبان رسید

بعد از ظهر امروز، یکشنبه ۳۰ آبان، مسئولان محلی طالبان در ننگرهار خبر دادند که محموله کمکی ایران شامل شش تن برنج و چهار تن دارو به شهر جلال‌آباد رسیده است و به‌زودی بین «خانواده‌های شهدا» توزیع می‌شود.

، مسئول کنسولگری جمهوری اسلامی در ننگرهار، گفت که این نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران است که به شهروندان ساکن شرق افغانستان ارایه می‌شود. دولت‌آبادی ابراز امیدواری کرده است که دولت ایران بتواند کمک‌های بیشتری را در اختیار مردمان نیازمند در شرق افغانستان بگذارد.

با این حال، دفتر رسانه‌‌ای استاندار ننگرهار گفته است که این کمک‌ها به‌زودی بین «خانواده‌های شهدا» توزیع خواهد شد. طالبان پس از مسلط شدن بر افغانستان، فهرستی از خانواده‌های نیازمند و مستحق را برای دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه کشورهای جهان ترتیب دادند که خانواده‌های اعضای این گروه، به ویژه خانواده‌های کسانی که در صفوف طالبان و در جنگ با نیروهای خارجی و دولت پیشین افغانستان کشته شده‌اند، در اولویت دریافت کمک‌ها قرار دارند.

براساس اعلامیه دفتر استاندار ننگرهار، مواد کمکی ایران، بین خانواده‌های اعضای طالبان که در جنگ کشته شده‌اند، توزیع خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: