آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آبان ماه 1400 = 21-11 2021

ایران؛ اظهارات مهم مقام ارشد امنیت ملی آمریکا در بحرین

مشاور امنیت ملی اسرائیل امروز هشدار داد در صورت دستیابی رژیم ایران به بمب اتم، جهان با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای روبرو خواهد شد. وی طی سحنانی در مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک در بحرین با اشاره به اینکه اسرائیل همواره از فعالیت‌های ویرانگر جمهوری اسلامی در منطقه سخن گفته است، افزود: دستیابی رژیم ایران به بمب اتم به تشدید رفتارهای خصمانه این رژیم منجر خواهد شد.

این مقام امنیتی اسرائیل تاکید کرد که جامعه جهانی باید با قاطعیت مقابل بلندپروازی‌های رژیم ایران بایستد و مانع دستیابی آن به بمب اتم شود، در غیر این صورت منطقه و جهان با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای مواجه خواهند شد.

در پاسخ به این نگرانی اسرائیل، یک مشاور ارشد امنیتی کاخ سفید گفت: آمریکا مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی خواهد شد و برای رسیدن به این هدف دیپلماسی را دنبال خواهد کرد، ولی در صورت شکست دیپلماسی، آماده استفاده از دیگر گزینه ها نیز هست.

برت مک گورگ، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی کاخ‌سفید که در اجلاس بحرین سخنرانی می کرد، گفت: اگر دیپلماسی با رژیم ایران شکست بخورد، از دیگر گزینه‌ها استفاده می‌کنیم و در آن صورت باید منتظر پاسخ قاطعانه ما باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کشورش قصد خروج از منطقه را دارد یا نه، گفت، آمریکا به حفظ حضورش در خاورمیانه برای مقابله با تهدیدهای ناشی از رژیم ایران متعهد است. ایالات متحده قرار نیست جایی برود، این منطقه بیش از حد اهمیت دارد و بیش از اندازه شکننده است.

این مقام ارشد امنیت ملی آمریکا گفت: از ابتدا، در دولت بایدن بر اساس تجربه و تحلیل، فرض کردیم که رژیم ایران یک دشمن است و تا آینده قابل پیش‌بینی همین‌طور خواهد ماند. ما به‌طور کامل از دیپلماسی برای پرداختن به مسائل مجزا، کاهش خطرات ناشی از محاسبه اشتباه و یافتن راههای بالقوه برای کاهش تنش در هر کجا که وجود داشته باشد، استقبال می‌کنیم. ما از آرزوهای مردم ایران، آن‌چنانکه در همین آخر هفته گذشته در اصفهان شاهد بودیم، برای دولت قابل حسابرسی حمایت می‌کنیم. ما هیچ توهمی نداریم که ایران ممکن است ناگهان جهت‌گیری خود را تغییر دهد. یا این‌که رژیم تهران ممکن است تحت فشار تحریم‌های یکجانبه سقوط کند و میانه‌روها برای به دست گرفتن کنترل به میدان بیایند. ممکن است بتوان به این نتایج امیدوار بود، اما دنبال کردن آنها به‌عنوان یک موضوع سیاست خارجی آمریکا واقع‌بینانه نیست، خطر هزینه از جمله برای دوستان ما در بر خواهد داشت، ساده‌لوحانه است و منجر به عواقب ناخواسته‌ای می‌شود. ما به دیپلماسی (با رژیم ایران) متعهد هستیم اما برای دیگر گزینه‌ها در صورت شکست دیپلماسی هم آماده ایم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: