آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 آذر ماه 1400 = 22-11 2021

اسرائیل: باید توانایی اتمی رژیم ایران را از بین ببریم

وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی اعلام کرد که توانمندی های اتمی رژیم ایران باید از بین برود، ضمن آنکه نظارتی موثر بر تاسیسات اتمی و بر تولید تسلیحاتی آنها اعمال شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنی گانتس در کنفرانسی درباره امور امنیتی اسراییل درباره مذاکرات احیای توافق برجام در وین گفت: من از توافقی حمایت می کنم که گسترده تر باشد، رژیم ایران را به عقب براند، توانمندی های[هسته ای] فعلی اش را از بین ببرد و نظارتی موثر بر تاسیسات هسته ای آن و بر تولید تسلیحاتش اعمال کند.

در همین حال روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل مقامات عالیرتبه این کشور نوشت: دولت در صدد افزایش بودجه امنیتی با هدف بهبود و تقویت توانایی هجومی ارتش و تسریع در برنامه سرنگونی موشک‌های دشمنان از طریق لیزر است. همین منابع گفتند: اسرائیل به ضربات خود علیه رژیم ایران ادامه خواهد داد.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز نوشته علیرغم موضع‌گیری‌های علنی آمریکا، کاخ سفید در روزهای اخیر تلاش کرده امکان برقراری توافقی موقت با رژیم ایران را بررسی کند که براساس آن تهران در مقابل لغو برخی تحریم‌ها، تولید اورانیوم غنی شده و نبدیل آن به سوخت را متوقف کند.

به نوشته این روزنامه، مقام های آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود گفته اند که اقدامات خرابکاری در تاسیسات هسته ای در ایران شاید از نظر تاکتیکی رضایت بخش باشد، اما در نهایت نتیجه معکوس داشته، چرا که رژیم تهران فعالیت های اتمی خود را گسترش داده است.

نیویورک تایمز نوشته است مقام‌های امنیتی اسرائیل تاکید کرده‌اند که این موضوع سیاست خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای رژیم ایران را متوقف نمی‌کند.

در همین حال روز یکشنبه برت مک گرک، مدیر خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا در کنفرانس امنیتی منامه گفته است : آمریکا از استفاده از زور علیه رژیم ایران، در صورت لزوم، ابایی ندارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: