آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 آذر ماه 1400 = 22-11 2021

آرمان را روز چهارشنبه با چند تن دیگر اعدام می کنند

آرمان عبدالعالی برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه منتقل شد تا روز چهارشنبه حکمش اجرا شود. این بار مشخص نیست اجرای حکم اعدام وی متوقف خواهد شد یا خیر.

آرمان عبدالعالی که پیش از این چهار بار در دو ماه گذشته اجرای حکمش به تعویق افتاده بود، روز گذشته برای اجرای حکم به قرنطینه منتقل شد تا روز چهارشنبه این هفته برای اجرای حکم به پای چوبه دار در زندان رجایی شهر برود. قرار است به جز آرمان چند حکم دیگر هم اجرا شود.

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل آرمان در این باره گفت: هنوز به ما به صورت رسمی ابلاغ نشده است، اما ما هم شنیده ایم که حکم این هفته اجرا می‌شود.

آرمان عبدالعالی متهم است که در سال ۹۲ دوست دخترش به نام «غزاله شکور» را به قتل رسانده و جسد او را ناپدید کرده است. او که در زمان وقوع قتل کم‌تر از ۱۸ سال سن داشته، در مراحل اول محاکمه به قتل خانم شکور اعتراف کرده بود، اما او بعدتر منکر این قتل شد.

دادگاه در حکم خود تایید کرده که متهم در زمان قتل کمتر از ۱۸ سال سن داشته اما اضافه کرده که او “به قبح عمل انجام شده وقوف داشته است”. او اکنون ٢۴ ساله است.

پدر غزاله شکور در تایید خبر وکیل آرمان گفت: «آرمان روز گذشته در تاریخ ۳۰ آبان ماه به قرنطینه منتقل شد و قرار است در روز چهارشنبه ۳ آذر ماه حکم قصاصش اجرا شود.»

او در ادامه در خصوص اجرای حکم قصاص آرمان گفت: «امیدوارم این بار اجرای حکم به بهانه‌های مختلف به تعویق نیفتد.»

این در حالیست که کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند. آنها در بیانیه ای از حکومت ایران خواستند صدور حکم اعدام برای کودک - مجرمان را متوقف کند.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در بخشی از این بیانیه می‌گویند: «قوانین بین‌المللی حقوق بشر با صراحت مجازات مرگ در مورد مجرمان زیر ۱۸ سال را ممنوع کرده است. مقامات در ایران می گویند مصالحه برای عفو این متهم را تشویق کرده‌اند ولی چنین اقداماتی نمی‌تواند جایگزین ممنوعیت مطلق اجرای مجازات اعدام شود».

عفو بین‌الملل نیز پیش تر از حکومت ایران خواسته بود اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی را که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشته، متوقف کند. عفو بین‌الملل گفته بود او در زمان دستگیری کودک بوده است و اعدام او نقض فاحش قوانین بین‌المللی خواهد بود.






خسرو November 22, 2021 11:20 AM

ظاهرا این پرونده بسیار پیچیده است چطور ممکن است جسد مقتول غیب شود باید لااقل تا پیدا شدن جسد صبر کنند بهرحال اعدام یک عمل غیر انسانیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: