آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 آذر ماه 1400 = 22-11 2021

زندان یا قتلگاه؟! وکیل امیرحسین: او را به قتل رساندند

وکیل امیرحسین حاتمی، جوان ایلامی که مهر امسال بر اثر «ضرب و شتم ماموران نیروی انتظامی» در زندان «تهران بزرگ» جان باخت، می‌گوید شواهد نشان می‌دهد که آقای حاتمی «به قتل رسیده است».

علی مجتهدزاده شامگاه یک‌شنبه، ۳۰ آبان در جریان گفت‌وگویی در شبکه اجتماعی کلاب‌هوس، این موضوع را مطرح کرد و گفت قوه قضاییه علت مرگ این زندانی را «برق‌گرفتگی» اعلام کرده است ولی «ما فوت امیرحسین حاتمی را قتل می‌دانیم».

به گفته این وکیل، قتل این زندانی «کار یک نفر نیست» و در این باره از «رئیس سابق سازمان زندان‌ها، رئیس زندان و افسر نگهبان شکایت» شده است.

امیرحسین حاتمی، جوان ۲۲ ساله ایلامی که در یکی از بازارهای تهران مشغول به‌کار بوده، اواخر تابستان امسال در پی درگیری با فرد دیگری بازداشت و به زندان فشافویه (تهران بزرگ) منتقل شد، اما چند روز بعد اعلام شد که او در زندان جان باخته است.

با وجود این که مراجع قانونی در همان زمان دلیل مرگ آقای حاتمی را «ایست قلبی» عنوان کردند، اما خانواده او با تایید سلامت کامل او پیش از بازداشت گفته بودند که آثار ضرب و جرح را بر پیکر او مشاهده کرده‌اند.

در همین حال احمدرضا حائری، فعال سیاسی در واکنش به اعلام دلیل مرگ امیرحسین حاتمی به دلیل برق‌گرفتگی در توییتی گفته است که «بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته زندان تهران بزرگ برای یافتن قاتلین امیرحسین حاتمی و سپردن آنها به دست قانون کفایت می‌کند».

وی نوشت: خانواده امیرحسین حاتمی جوان ایلامی که مظلومانه در زندان کشته شد، چشم امیدشان به شماست تا صدای دادخواهی‌شان شنیده شود.

سعید پرنین، دایی امیرحسین حاتمی، پیش از این در گفت‌وگو با رادیوفردا با اشاره به سلامت کامل این زندانی پیش از بازداشت گفت که امیرحسین حاتمی دو روز قبل از مرگ با خانواده‌اش تماس گرفته و گفته است که ماموران آن‌قدر او را با باتوم زده‌اند که دیگر رمقی برای او نمانده و اعلام کرد قرار است او را به بیمارستان انتقال دهند.

در این گزارش گفته شده: پس از مراجعه خانواده به بیمارستان به آنها اجازه ملاقات با فرزندشان داده نمی‌شود و در نهایت ساعت ۱۰ روز چهارشنبه ۳۱ شهریور مسئولین زندان در یک تماس تلفنی از درگذشت این زندانی در بیمارستان خبر می‌دهند.

مرگ زندانیان به دلیل شکنجه یا به دلایلی که هرگز اعلام نمی‌شود در زندان‌های جمهوری اسلامی بسیار سابقه دارد.

دو روز پیش از قتل امیرحسین، سازمان حقوق بشر ایران، به نقل از منابع مطلع، مرگ مشکوک شاهین ناصری را اعلام کرده بود.

شاهین ناصری، کارشناس بازرگانی، در روز ۹ آبان ۱۳۹۸، در برگه «تحقیق از شاهد» شهادت داده بود که خود در آگاهی شیراز شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است.

بر اساس این چهار ورق شهادت‌نامه، شاهین ناصری می‌گوید هنگامی که در اداره آگاهی شیراز بوده صدای فریاد نوید افکاری را شنیده و صحنه کتک خوردن او به دست دو مامور لباس شخصی را به چشم دیده است.

شاهین ناصری، پیش از این، هشدار داده بود که از طرف بازپرس پرونده‌اش به دلیل شهادت درباره شکنجه نوید افکاری تهدید شده است.

اداره‌ کل زندان‌های استان تهران تاکنون درباره علت اصلی مرگ شاهین ناصری توضیحی نداده است. بسیاری مرگ ناگهانی او را مشکوک می‌دانند و برادرش به‌ نقل از دوستان این زندانی گفته است که او در سلول انفرادی کشته شده است.

فیلم زیر: مراسم خاکسپاری امیرحسین حاتمی جوان ۲۳ ساله‌ای که در زندان فشافویه به قتل رسید پیکر او در شهر سیروان در استان ایلام به خاک سپرده شد




www.youtube.com/watch?v=FiUxylvFYP4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اردلان November 22, 2021 02:45 PM

خون به ناحق ریخته شده تمامی کودکان نوجوانان و جوانانی چون امیر حسین حاتمی همچین بزرگسالان جان باخته و مبارز این مرز و بوم به دست کثیف آدمکشان رژیم وابسته جمهوری عسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند!
زنده و پیروز باد قیام خونین مردمی!
پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا November 22, 2021 04:36 PM

دژخیمان و گزمه های خامنئه ای جانی از هیچ چیز ابای ندارند , انسان های دست بسته را به زندان ها می برند و بقتل میرسانند , مگر نه اینکه از اخوند کودک کش آتش به اختیار دارند
حال اگر این جانیان فرقه شیعه , جسد های این عزیزان را تحویل مادر و پدر داغدیده بدهند ,باید این ادم کشان را ستود , ولی این قاتلان خامنه ای اقلاب تفاضای پول میکنند و اجساد را به گروگان میگیرند
آب و برق و اتوبوس را مجانی می‌کنیم ولی شما را دست بسته می کشیم و اجسادتان را به گروگان می گریم , لعنت بر آن ائینتان
مادر و پدر داغدار و تهی دستی را برای فراهم کردن پول برای این ادم کشان ‌ّبه دریوزگی فرستادن یکی از جنایات این اخوندهای جنایتکار است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: