آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 آذر ماه 1400 = 22-11 2021

برجام؛ پاسخ رئیس سابق موساد به گزارش نیویورک تایمز

به نوشتۀ نیویورک تایمز، مقامات واشنگتن در گفتگوهای خود با مسئولان دولت اسرائیل حملات این کشور به برنامۀ اتمی رژیم ایران را غیرسازنده و بی ثمر خوانده‌اند، هر چند مقامات اسرائیلی با این نظر مخالفت کرده اند.

به نوشتۀ نیویورک تایمز مشاوران جو بایدن معتقدند که حتی تشدید تحریم‌ها علیه مقامات و منابع اقتصادی تهران نتیجه ای بیش از آنچه تاکنون تولید کرده‌اند، به دست نخواهند داد.

به گزارش رادیو فرانسه، همزمان با انتشار گزارش نیویورک‌تایمز و در آستانۀ ازسرگیری مذاکرات وین، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفته که او حاضر است از یک توافق وسیعتر، قوی‌تر و پایدارتر با رژیم ایران پشتیبانی کند.

این در حالیست که رئیس سابق موساد (سرویس اطلاعات خارجی اسرانیل) گفته: ایجاد چنین توافقی با حکومت ایران ممکن نیست.

یوسی کوهن در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی هاآرتص با غیرممکن دانستن توافق آمریکا و رژیم ایران برای احیای برجام هشدار داد که تل‌آویو اجازه نخواهد داد که جمهوری اسلامی به توانایی اتمی نظامی دست یابد.

رئیس سابق موساد با متهم کردن رژیم ایران به داشتن نیاتی که غیر از آن چیزی است که بیان می کنند، گفت: شک دارم که از مذاکراتی که قرار است در وین آغاز شود، توافقی حاصل شود. در اسرائیل شانس کمی برای موفقیت واقعی آن ارزیابی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: هیچ وقت دیر نیست. ما باید در ذهن خود با این تفکر کنار بیاییم که اسرائیل هرگز اجازه نخواهد داد حکومت ایران توانایی اتمی نظامی داشته باشند. اسرائیل باید به تنهایی توانایی مقابله با این جنبه را داشته باشد.

یوسی کوهن با بیان اینکه کل برنامۀ غنی‌سازی اورانیوم رژیم ایران باید جمع شود، اقدام نظامی اسرائیل علیه برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی را پیچیده و دشوار ولی امکان پذیر خواند و گفت: اگر اسرائیل تصمیم بگیرد برنامۀ اتمی حکومت ایران را جمع کند، باید این کار را بکنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: