آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 آذر ماه 1400 = 23-11 2021

وقاحت و دریدگی همدست جنایتکار رئیسی در دادگاه سوئد

حمید نوری متهم به جنایت جنگی و قتل عمد: کشتار تابستان ۶۷ جعلی و توهمی است

به گزارش بی بی سی، محاکمه حمید نوری تبعه ایرانی متهم به جنایت جنگی و قتل عمد در جریان اعدام زندانیان سیاسی در ایران در تابستان ۱۳۶۷ امروز در استکهلم پایتخت سوئد با دفاعیات متهم از خود آغاز به کار کرده است.

نوری در ابتدای جلسه، به دفاع از خود پرداخت و با معرفی خود به عنوان "شهروند معمولی ۶۱ ساله" اتهامات مطرح شده را "داستان ساختگی"، "تهوع آور" و "مسخره" خواند اما تایید کرد که در زندان اوین تهران مشغول به کار بوده و وعده داد که "از همکاران عزیرش" در طول مدتی که در اوین کار می‌کرده دفاع خواهد کرد. اتهامات وی مربوط به جنایاتی است که در زندان گوهردشت کرج صورت گرفته است.

وی گفت که "خدا او را انتخاب کرده که پس از ۳۳ سال نماینده ملت ایران باشد". آقای نوری اتهام جنایت جنگی و قتل عمد را "افترا به ملت ایران" خواند.

به دادستان عزیز اسدالله لاجوردی توهین شد

نوری گفت که در چهار روزی که به باید از خود دفاع کند "کار سختی" پیش رو دارد و "باید جواب ۳۳ سال دروغ " را بدهد. وی گفت که در طول دفاعیات خود "رازهایی" را خواهد گفت که به گفته او "هیچکس تا به حال نشنیده و واکنش خیلی‌ها را برخواهند انگیخت".

حمید نوری گفت که در طول جلسات دادگاه تاکنون به اسدالله لاجوردی "دادستان عزیز ایران توهین شد". فعالان حقوق بشر آقای لاجوردی را یکی از ناقضان حقوق بشر و از بانیان اصلی شکنجه زندانیان سیاسی دهه ۶۰ نام می برند.

دادگاه چند جلسه اخیر خود را در کشور آلبانی برگزار کرده بود تا شاهدانی که در این کشور هستند و امکان سفر به سوئد نداشتند بتوانند در حضور قاضی ادله خود را مطرح کنند.

حمید نوری ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (نهم نوامبر ۲۰۱۹) به ظن مشارکت در کشتار زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت در تابستان سال ۱۳۶۷، به محض ورود به فرودگاه استکهلم بازداشت شد. شاکیان می گویند که او با نام مستعار حمید عباسی در "کشتار ۶۷" دخالت داشته است.

کیفرخواست او سال جاری صادر وی رسما به ارتکاب جنایت جنگی و قتل عمد زندانیان متهم شد.

انتقاد حمید نوری از اتهام علیه ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور خامنه ای که از مقام های قضایی در دوره اعدام های سال ۶۷ است از مظنونان این پرونده است.

رئیسی در یک کنفرانس خبری پس از انتخاباتش به عنوان رئیس جمهور جدید ایران گفت که بایت این اعدام "باید تشویق" هم بشود.

حمید نوری از اتهامات مطرح شده علیه ابراهیم رئیسی انتقاد کرده و گفته او "منتخب ملت ایران است".

نوری از امروز تا هشتم آذر به مدت چهار روز از خود دفاع خواهد کرد.

این دادگاه بر اساس کیفرخواستی که دادستان بخش جرایم بین‎المللی سوئد در ۵ مرداد ۱۴۰۰ (۲۷ ژوئیه ۲۰۲۱) صادر کرده است از ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ (۱۰ اوت ۲۰۲۱) شروع به کار کرده است و از آن تاریخ ۳۴ تن از ۳۵ شاکی پرونده و یک تن از ۲۶ شاهد پرونده را مورد بازپرسی قرار داده.




سیاوش November 23, 2021 01:16 PM

این پست فطرتها وقتی در زندانها و دادگاه های بهتر از هتل اروپا نگهداری و بازپرسی بشن این چنین گستاخ و وقیح میشن اگر چند روز در یک سلول تنگ با چند قاتل و شرور نگهداری بشن خیلی زود زبون باز میکنن و حتی زلزله بندر عباس رو هم به گردن میگیرن و این طور مزخرف نمیگن

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا November 23, 2021 02:40 PM

مردک خود فروش و بی شرف , تو نماینده یک عده ارازل واوباش و چاقو کش و انسان کش هستی
جنایات شما فرصت جویان و قاتلان انقدر شاهد دارد که راه فراری نه برای تو قاتل بلکه برای رهبر قلدنک و جانی تو هم وجود ندارد
شماها جنایتکاران از کمیته ها به کشتن انسان ها شروع کردید و در سپاه ادامه دادید وبه سردارهای کودک کش خاتمه دادید
این دادگاه متمدن انسان هاست در سوئد , دادگاه ملت ایران برای شماها جانیان در راه است

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرتد تبریزی November 23, 2021 04:32 PM

از لحن فرومایۀ حیوان سخنگوی پیداست که در مرتع اسلام چریدست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: