آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 آذر ماه 1400 = 23-11 2021

برجام؛ عدم توافق به عوض شدن نظام منتهی خواهد شد

...باید به این آقایانی که مشق شب‌شان را هم بلد نیستند گفت اگر ما راه دیپلماتیک را در پیش نگیریم و با غرب به توافق نرسیم، قطعاً به ویرانی (جنگ) و عوض شدن نظام منتهی خواهد شد...

سایت دیدبان ایران نوشت: اظهارات جنجالی نمایندگان مجلس انقلابی در خصوص مذاکرات هسته ای تمامی ندارد! سیدمحمود نبویان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تازه ترین اظهارات خود درباره مذاکرات هسته ای گفته‌است که «با برجام در چاله‌ای بزرگ افتاده‌ایم!» روزنامه کیهان هم نوشته بود که «پس از شهادت سردار سلیمانی هر کس از مذاکره حرف بزند خائن است و باید مجازات شود» این در حالی است که یکی از عوامل به آتش کشیدن نمادین برجام در مجلس اخیراً ضمن حمایت از این توافق گفته :"باید پای میز مذاکره برویم و چون طلبکار هستیم باید مذاکره کنیم!"

در همین خصوص یك کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: علت اینکه آقایان اظهاراتی خلاف برجام را عنوان می‌کنند این است که این افراد با ضوابط بین‌المللی آشنایی ندارند. اگر ما در این چند روز اخیر از آقای گروسی، دبیرکل سازمان انرژی اتمی دعوت نکرده بودیم، قطعا در شورای حکام، قطعنامه‌ای علیه ما صادر می‌شد و این قطعنامه باعث می‌شد که پرونده ما از آژانس به شورای امنیت برود و در آن‌جا یک اخطار دیگر علیه ایران صادر می‌شد که اگر ایران آن را نمی‌پذیرفت پرونده ما به فصل هفتم منشور می‌رفت که در آنجا ما را به عنوان یک کشور یاغی می‌شناختند، چون این فصل هفت بسیار پراهمیت و البته خطرناک است.

علی بیگدلی افزود: در خصوص چندگانگی که در خصوص برجام در میان سیاستمداران جمهوری اسلامی وجود دارد یک موضوعی وجود دارد و آن این است که متاسفانه ما در کادر دیپلماتیک ما چنین اظهارنظرهایی وجود دارد. خود همین آقای باقری‌کنی و جلیلی هر نوع مذاکره با آمریکا را خیانت می‌دانستند الان که خودشان به این نقطه تصمیم گیری رسیده اند که مشکلات کمرشکن اقتصادی غیرقابل تحمل شده و مردم به نوعی جانشان به لبشان رسیده است و در این دوراهی گیر کرده‌اند در حالی‌که نمی‌توانند یک تصمیم واحدی بگیرند! باید به این آقایان گفت اگر ما راه دیپلماتیک را در پیش نگیریم و با غرب به توافق نرسیم قطعاً به ویرانی و عوض شدن نظام منتهی خواهد شد.

وی گفت: شما وضعیت اقتصادی مردم را نگاه کنید هر روز شاهد وضعیت بدتری در این خصوص هستیم! بنابراین روزنامه کیهان و شخص آقای شریعتمداری که این اظهارات را مطرح کرده است، هنوز پای ایشان در آن گلی که مذاکرات را تحریم کرده بودند و اذعان داشتند که خیانت آمیز است! این افراد به فکر مردم نیستند نمی دانند مردم با چه بدبختی‌ای در حال گذران زندگی هستند! ما سرانه مصرف گوشت‌مان 26 گرم است! این برای کشوری که بر روی منابع نفت و گاز خوابیده است شرم‌آور است. من نمی‌دانم این وضعیت تا به کجا می خواهد ادامه داشته باشد. قطعاً مذاکره نکردن به زیان کل نظام تمام خواهد شد حتی اگر ما در نظر داشته باشیم این بگو مگوها به حملات نظامی منجر نخواهد شد، جامعه ایران از درون با شورش مواجه خواهد شد. این جامعه دیگر قابل دوام نیست و دیگر توانایی این بار سنگین را ندارد. به نظر بنده هیچ راهی برای جز مذاکره کردن و کاهش سطح انتظارات‌مان وجود ندارد.




اردلان November 23, 2021 04:01 PM

برجام فیلمنامه ایست نوشته شده و طولانی که کارگردانان آن، قدرتهای برتر جهانی تمامی عروسکهای خود را بکار خواهند گرفت از جمله تیم مذاکره کنندگان جدید مربوط به رژیم ملاها را برای ایفای نقشهای خود بر سر میز مذاکرات مسخره برجام۳ خواهند نشاند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: