آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 آذر ماه 1400 = 24-11 2021

رئیسی چوب حراج به منابع ارزی کشور زده است+عکس

تجارت نیوز با انتشار تصاویر زیر نوشت: دولت این روزها با توزیع سهمیه ۲۲۰۰ دلاری چوب حراج به منابع ارزی کشور زده است، این اقدام دولت موجب شده که خریداران غیرواقعی دلار یک روزه چهار میلیون تومان سود کنند.

سیاست دولت برای بازار ارز مشخص نیست؛ از یک سو برای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی سردرگم است، اما از سوی دیگر دست به توزیع رانت دلاری کرده است.

اغلب کسانی که این روزها جلوی صرافی‌های دولت صف کشیده‌اند، مسافر یا واردکننده نیستند؛ این خریداران دلار آن طرف خیابان فروشنده هستند و یک روزه حدود چهار میلیون تومان سود می‌کنند.

در واقع سیاست دولت برای بازار ارز این روزها به نحوی است که چوب حراج به منابع ارزی کشور زده است. خریداران روز گذشته هر دلار آمریکا را به نرخ ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان می‌خریدند.

از آنجایی که این افراد خریداران واقعی نیستند دلار خود را به نرخ ۲۸ هزار و ۶۲۰ تومان می‌فروشند که با اختلاف حدود دو هزار تومانی هر خریدار یک روزه چهار میلیون تومان سود می‌کند.

در واقع این دولت است که رانت چهار میلیون تومانی توزیع می‌کند.

ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز




اردلان November 24, 2021 01:59 PM

آن کسانیکه آن طرف خیابان در صف خرید دلار ایستاده اند همگی از ارزش واقعی دلار آمریکا نسبت به تومان بخوبی آگاه دارند!
اما بسیاری از آنان بخاطر بدست آوردن رزق و روزی حاضر هستند با سود اندک چهار میلیون تومانی دلار ارزشمندی که بصورت دقیقه ای سر به بالا دارد را با اندک سود حاصله بفروشند!
در حال حاضر یعنی در چنین ساعتی 20 16 هر دلار آمریکا نسبت به تومان ۲۹۲۸۰ فروخته میشود!
این درصورتیست که این افراد بخوبی میدانند که دلار با چنین قیمتهایی هنوز ارزانترین کالا در بازار ایران محسوب میشود اما بدلیل نیاز مالی و گذران زندگی مجبور هستند دلار خود را با سود اندک بفروش برسانند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا November 24, 2021 06:45 PM

اقتصاد مال خر است !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: