آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 آذر ماه 1400 = 24-11 2021

رکوردشکنی پیاپی دلار آمریکا در بازار آزاد ارز تهران

بازار آزاد ارز ایران امروز چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ دوباره از دنده چپ بلند شده و تا شب احتمالا به‌طور مدام باید خبر‌های درباره افزایش قیمت‌ها بخوانیم. دلار همین اول کار رکورد یک‌ساله قیمت خود را شکسته و تا نزدیک ظهر با حداقل چهارمرتبه افزایش قیمت، وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است. قیمت یورو و درهم نیز در حال افزایش است.

به گزارش فرارو، قیمت دلار الان (در ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه) روی ۲۹ هزار تومان ایستاده است. این عدد از اوایل مهرماه سال ۱۳۹۹ بی‌سابقه محسوب می‌شود و مهمتر اینکه از صبح تا حالا حداقل پنج مرتبه تغییر کرده است. معاملات امروز صبح دلار با ۲۸ هزار و ۷۵۰ تومان شروع شد و ساعاتی بعد شاهد رسیدن قیمت دلار به ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان بودیم. ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان و ۲۸ هزار و ۹۲۰ تومان و ۲۸ هزار و ۹۷۰ تومان ایستگاه‌های بعدی بودند و در نهایت نزدیک ظهر قیمت دلار به ۲۹ هزار تومان رسید.

قیمت دلار یک هفته پیش در روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۲۸ هزار و ۳۸۰ تومان بود. تقریبا ۶۰۰ تومان کمتر از نرخ امروز ظهر. دلار پنجشنبه ۲۷ آبان در سراشیبی حرکت کرد و به ۲۸ هزار و ۲۳۰ تومان رسید. شنبه ۲۹ آبان در اولین روز از هفته جاری وقتی قیمت دلار در پایان معاملات به ۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان رسید، خیلی‌ها خوشحال شدند. دروغ چرا؟ خود ما تصور می‌کردیم پس از شوک سیاسی نیمه آبان و با توجه به در پیش بودن هشتم آذرماه، می‌توانیم تیتر‌هایی درباره ارزان شدن قیمت دلار انتخاب کنیم، اما قیمت دلار از آخرین روز آبان دنده معکوس کشید و به سمت بالا خیز برداشت. قیمت دلار در پایان معاملات روز دوشنبه یک آذر ۲۸ هزار و ۴۸۰ تومان ثبت شده است. اسکناس آمریکایی دیروز سه‌شنبه با قیمت ۲۸ هزار و ۶۳۰ تومان به کار خود پایان داد و در معاملات شبانه پشت‌‍‌خطی مدام بی‌تابی کرد تا بالاخره امروز وارد کانال ۲۹ هزار تومان شود. البته رکورد تاریخی دلار بیشتر از اینهاست و بازار آزاد ارز عدد‌هایی مثل ۳۱ و ۳۲ هزار تومان را هم به چشم دیده است.

افزایش ۴۰۰ تومانی قیمت یورو در ۲۴ ساعت
قیمت یورو در نیمه اول معاملات امروز چهارشنبه ۳ آبان، حداقل سه نوبت تغییر کرده است. ۳۲ هزار و ۵۱۵ تومان اولین قیمتی بود که در بازار آزاد روی تابلوی صرافی‌ها نمایش داده شد. این عدد اگرچه حدود ۳۰۰ تومان از نرخ پایانی روز سه‌شنبه بیشتر بود، اما ظاهرا برای یورو کافی نبوده، چون ابتدا خودش را به ۳۲ هزار و ۵۷۰ تومان و سپس تا ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه به ۳۲ هزار و ۶۱۵ تومان رساند. یورو فعلا حدود ۷۰۰ تومان تا سقف قیمت ۳۳ هزار و ۳۲۰ تومانی سال ۱۴۰۰ فاصله دارد.

قیمت یورو هفته قبل، در روز چهارشنبه ۲۶ آبان در کف کانال ۳۲ هزار تومان قرار داشت و هفته را با نرخ ۳۲ هزار و ۶۰ تومان به پایان رساند. روز شنبه ۲۹ ابان حتی به کانال ۳۱ هزار تومان عقب نشست، اما از دور یکشنبه ۳۰ آبان دوباره به مدار صعودی برگشت. ۳۲ هزار و ۱۵ تومان، ۳۲ هزار و ۶۰ تومان و ۳۲ هزار ایستگاه‌های بعدی بودند که یورو در آن‌ها توقف کرد. شاید باور نکنید، اما قیمت یورو دیروز سه‌شنبه با نرخ ۳۲ هزار و ۲۱۰ تومان به کار خود پایان داده بود و امروز چهارشنبه (تا ظهر) حدود ۴۰۰ تومان گران شده است.

درهم امارات؛ شکستن رکورد سال ۱۴۰۰
به گزارش فرارو، قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۳ آذر، از صبح تا ظهر دست‌کم سه مرتبه تغییر کرده و فعلا روی هفت هزار و ۸۹۵ تومان ایستاده است. ۱۰۰ تومان بیشتر از قیمت پایانی دیروز سه‌شنبه دوم آذر و ۱۷۰ تومان بالاتر از چهارشنبه هفته پیش. تازه در روز‌های پنجشنبه ۲۷ و شنبه ۲۸ آبان شاهد کاهش قیمت درهم تا هفت هزار و ۶۷۵ تومان بودیم، اما درهم امارات از آخرین روز آبان در مسیر صعودی قرار گرفت. اول به هفت هزار و ۷۲۵ تومان رسید، بعد خودش را به پله هفت هزار و ۷۶۰ تومان رساند و از آنجا طی دو روز، ۳۵ تومان، ۳۵ تومان خودش را با تاکسی خطی تا هفت هزار و ۷۹۵ تومان بالا کشاند. در نهایت امروز هم امروز چهارشنبه سوم آذر ظاهرا دربست گرفته رشد قیمت ۱۰۰ تومانی را در نیمه نخست معاملات تجربه می‌کند. هفت هزار و ۸۹۵ تومان رکورد جدیدی برای قیمت درهم در سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شود و از مهرماه سال ۱۳۹۹ بی‌سابقه بوده است.

کاهش ۱۶ درصدی قیمت لیر در بازار آزاد ارز ایران
قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد ارز ایران چند روزی می‌شود که خلاف جهت حرکت می‌کند و ساز خودش را می‌زند. این اتفاق به‌خاطر کاهش ارزش واحد ملی پول ملی ترکیه در بازار‌های جهانی رخ می‌دهد. کار لیر ترکیه در بازار آزاد ارز ایران به‌جایی رسیده که ناچارا است صورت خودش را با سیلی سرخ نگه دارد. با این حال حتی امروز که کل بازار ارز با رشد روبرو است، لیر نسبت به نرخ پایانی دیروز سه‌شنبه پنج تومان عقب نشسته و فعلا دو هزار و ۲۲۰ تومان فروخته می‌شود.

قیمت لیر یک هفته پیش در روز چهارشنبه ۲۶ آبان دو هزار و ۶۵۵ تومان بود و در روز پنجشنبه به دو هزار و ۵۴۵ تومان رسید. شنبه ۲۹ آبان لیر ترکیه با قیمت دو هزار و ۵۱۰ تومان در بازار آزاد ارز معامله شد. یکشنبه ۳۰ آبان و دوشنبه یک آذر قیمت لیر تا دو هزار و ۵۳۵ تومان بالا آمد، اما دیروز سه‌شنبه دوم آذر اتفاق مهمی رخ داد تا قیمت لیر با سر زمین بخورد و ظرف ۲۴ ساعت ۲۸۰ تومان ارزان شود. در حالی که نوسان روزانه قیمت لیر در بازار آزاد ارز ایران معمولا پنج تومان، ۱۰ تومان و نهایتا ۱۵ تومان است. قیمت لیر امروز چهارشنبه سوم آذر پنج تومان دیگر کاهش پیدا کرد تا به این ترتیب در عرض یک هفته شاهد افت حدود ۱۶ درصدی ارزش لیر در بازار آزاد ارز ایران باشیم.



حقیقتگو November 24, 2021 07:39 PM

همنطورکه مشاهده می کنید هیچ اثری از7 9میلیاردلارپولهای ازبلوکه آزادکرده بانک لوکزامبورگ که به گنجینه خامنه ای وسپاه توسط بایدن و شرکاء روان شده است دیده نمیشود درحقیقت محض خامنه ای وشرکاء یک هدف مشخص را دنبال می کنند که مانع ازدستیابی مردم عادی به دلارویورو شوند وبابت نجومی شدن قیمت های دلارویورو توانائی خرید آن رانداشته باشند وبپذیرند که دلارویورهمچون گنجشگ هائی هستند که بالای درختان اطراق کرده اند وفقط باید بایستند وتماشایشان کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: