آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 آذر ماه 1400 = 24-11 2021

رژیم ایران با زبان خوش حاضر به عقب نشینی نیست

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بازگشت از تهران و در نخستین روز از نشست شورای حکام آژانس در وین سفر خود را به ایران بی‌حاصل خواند و گفت : "برغم گفتگوهای سازنده و تلاش‌های من، مذاکرات با مقامات تهران بدون توافق خاتمه یافت."

به گزارش رادیو فرانسه، رافائل گروسی در نشست امروز شورای حکام همچنین هشدار داد: "به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که دیگر نخواهم توانست تداوم آگاهی از برنامۀ اتمی رژیم ایران را ضمانت کنم." آگاهی از برنامۀ های آنها عنصر کلیدی از توافق اتمی برجام است.

اظهارات گروسی آنهم کمتر از یک هفته پیش از ازسرگیری مذاکرات وین نگرانی دربارۀ سرانجام این مذاکرات را افزایش داده است.

لورنس نورمن خبرنگار وال استریت در بروکسل نوشت: دیپلماتها روز چهارشنبه گفتند که رئیس آژانس روز گذشته پس از ناکامی در دستیابی به توافق برای دسترسی بازرسان به کارخانه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ ایران را ترک کرد و این امر سایه جدیدی بر مذاکرات برجام که قرار است هفته آینده [در وین] برگزار شود، انداخت.

رژیم ایران با زبان خوش حاضر به عقب نشینی نیست

در این باره، به نوشتۀ روزنامه فرانسوی لوموند، مشاور امنیت ملی دولت اسرائیل گفت که این کشور اعتقاد چندانی به خویشتنداری‌ دولت دموکرات آمریکا در قبال تهران ندارد و معتقد نیست که این رویکرد دستیابی به توافق با رژیم ایران را تسهیل می‌سازد.

این مقام امنیتی اسرائیل گفت: جمهوری اسلامی با مهربانی و زبان خوش حاضر به عقب نشینی در هیچ زمینه ای نیست و اساساً این چنین رفتار نمی‌کند.

لوموند در ادامه می افزاید که در این بین تهران به شکرانۀ فروش روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت به چین به این باور رسیده که از مرحلۀ بحران عبور کرده و در آستانۀ توانایی تولید سلاح اتمی نیز قرار گرفته است، در حالی که آمریکا نگران است که نتواند در ماه های پیش رو تنش‌های منطقه ای را برای رسیدن به یک توافق با تهران کنترل کند.

به نوشتۀ لوموند خود کشورهای عرب منطقه بیش از سلاح اتمی، نگران موشک‌ها و گروه های شبه نظامی وابسته به حکومت ایران در منطقه هستند که البته با احتیاط از دستور مذاکرات وین خارج شده‌اند.

لوموند می افزاید: از نظر اسرائیل کلیه این مانورها بیهوده و اتلاف وقت است، هر چند دستگاه های امنیتی اسرائیل فعلا صبری حساب شده را پیشه کرده‌اند و نمی‌خواهند طوری رفتار کنند که دولت واشنگتن ناگزیر از انجام یک توافق شتابزده با رژیم ایران بشود.




حقیقتگو November 24, 2021 06:14 PM

بله قاقالی های چندین میلیارددلاری ازپولهای بلئوک شده دربانک لکزامبورگ به خامنه ای وشرکاء توسط بایدن نتوانست آجیل مشکل گشای درمناع شدن ازبمب اتم سازی خامنه ای وروسیه و چین درایران شود بله غربی ها باج لازمه را برای ترقیب خامنه ای دادند و بعدازآن مدیرکل آزانس انرژی اتمی را راهی تهران کردند که بله باج رابه سلامت دریافت کردید پس ذره ای ازبمب اتم سازی تان عقب نشینی کنید ولی چنین نشده است این چندین میلیارددلارنتنها باعث عقب نشینی خامنه ای وشرکاء نشده است بلکه آنها را ترقیب است که تمامی میلیاردهادلاربلوکه شده ورفع همه تحریم ها را طلب کنند بایدن جنون زده روانی که تمامی مداراک مستنداسرائیل وآزانس اتمی رادرفوریت جلوگیری ازغنی کردن اورانیوم وبمب اتم سازی خامنه ای نادیده گرفت ودراجلاس گاسکوظاهروچرت می زده است وبدون شک هم تسلیم خامنه ای خواهدشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان November 25, 2021 07:00 AM

شاید هم قدرتهای جهانی به بهانه تخطی عمدی رژیم در غنی سازی به یک رویاروی جدی نظامی به هدف ویران ساختن کامل ساختارهای زیربنایی و مادر ایران باشند که پادشاهان شایسته پهلوی آن را به زحمت بنا ساخته بودند!
اما بنظر من بدون شک رژیم تروریستی و اشغالگر جمهوری عسلامی ساخته و پرداخته خود آنهاست!
مردم اکنون باید ششدانگ حواس خود را به روی عملکرد قهرمانانه مردم مبارز اصفهان و شهر کرد تمرکز داشته باشند نه آنکه بدنبال سراب برجام باشند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: