آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 آذر ماه 1400 = 27-11 2021

خطاب به مردم شجاع اصفهان: آمریکایی‌ها با شما هستند

سرکرده انتظامی استان اصفهان تائید کرد در جریان اعتراض‌های ساعات گذشته بازداشت‌هایی صورت گرفته است. وی از ذکر آمار دقیق بازداشت شدگان خودداری کرد ولی گفت نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و دستگاه قضایی آمار بازداشت شدگان را اعلام خواهند کرد.

در همین حال "سازمان حقوق بشر ایران" می‌گوید در اعتراض‌های روز جمعه در اصفهان بیش از ۱۲۰ نفر بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه در دولت ترامپ در توئیتی نوشت: در اعتراضات قبلی رژیم ایران بیش از ۱۵۰۰ معترض را قتل‌عام کرد. اوباش خامنه‌ای امروز در اصفهان بار دیگر به جرم تشنگی با خونسردی به ایرانیان تیراندازی می‌کنند. خطاب به مردم شجاع ایران: آمریکایی ها با شما هستند.

شاهزاده رضا پهلوی هم، با حمایت از اعتراض‌های مردم اصفهان نوشته است: اصفهان و شهرکرد در دل تمدن تاریخی ایران جای دارند؛ مردمان آن تن به ذلت نمی‌دهند و در مقابل زورگویی و ستم می‌ایستند. همان مردمی که هشت سال در دفاع از خاک‌شان با دشمن خارجی جنگیدند، امروز برای حق آب‌ و نجات سرزمین‌شان در مقابل دشمن داخلی ایستاده‌‌اند.

درخواست از جامعه جهانی برای جلوگیری از سرکوب مردم

سازمان حقوق بشر ایران با اشاره به سابقه پیشین جمهوری اسلامی در کشتار مردم معترض، نسبت به سرکوب و کشتار مردم در تظاهرات کنونی به‌شدت ابراز نگرانی می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد تا با واکنش مناسب، از سرکوب و کشتار مردم به دست حکومت جلوگیری کند. این سازمان همچنین نسبت به اخبار نگران‌کننده در مورد اختلال در دسترسی شهروندان به اینترنت هشدار می‌دهد و یادآوری می‌کند که در آخرین رویداد مشابه در آبان ۹۸، بنا بر گزارش رویترز بیش از ۱۵۰۰ تن در خیابان‌های ایران کشته و هزاران تن دیگر دستگیر، شکنجه و زندانی شدند.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، در این باره گفت: «سازمان ملل، اتحادیه اروپا و همه کشورهای دموکراتیک که با جمهوری اسلامی روابط دیپلماتیک و تجاری دارند، باید از حق اعتراض مردم ایران دفاع کرده و با استفاده از تمامی کانال‌های خود از سرکوب مردم به دست جمهوری اسلامی جلوگیری کنند. نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی به خاطر داشته باشند که سرکوب خشونت‌بار، به‌ویژه استفاده از سلاح گرم علیه معترضان، یک جنایت بین‌المللی محسوب می‌شود و کسانی که در این جنایت شرکت کنند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.»

کشاورزان اصفهانی از روز ۱۷ آبان‌ در اعتراض به سوءمدیریت حکومت در کنترل بحران آب و بی‌توجهی به خواسته‌هایشان در بستر خشکیده زاینده‌رود و کنار پل خواجو چادر اعتراضی برپا کرده بودند. با پیوستن مردم به کشاورزان در جمعه گذشته، تعداد معترضان به هزاران نفر رسید.

با این حال، از روز گذشته، ۴ آذر، نیروهای امنیتی با حمله به چادرها و به آتش‌کشیدن آن‌ها تلاش کردند تا مانع از شکل‌گیری تجمع دیگری در جمعه ۵ آذر شوند. سرانجام در روز جمعه، تظاهرات کاملا مسالمت‌آمیز مردم با حمله نیروهای امنیتی، ضرب و جرح با باتون، شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای مواجه شد.

سازمان حقوق بشر ایران بار دیگر نسبت به تکرار سرکوب خونین معترضان در دی‌ماه ۹۶ و آبان ۹۸ هشدار می‌دهد و تأکید می‌کند که سکوت جامعه جهانی از سوی حکومت ایران به عنوان چراغ سبز کشتار تلقی خواهد شد.



Seek November 27, 2021 11:14 AM

اگر مردم باز به خیابان بریزند و انتظار داشته باشند که آمریکا و سازمان ملل و حقوق بشریها بطور عملی و نه سخنی کاری برایشان انجام دهند که مانند گذشته سخت در اشتباه هستند و نا امید خواهند شد کادر حقوق بشر سازمان ملل سالهای هشتاد جولانگاه بچه کمونیست‌های آمریکای جنوبی و مرکزی بود و امروز هم جولانگاه بچه مسلمانهای جهان سوم است توان و قدرتی ندارند که از حقوق نیم بشرهای کشورهای اسلامی دفاع کنند و گر نه کشورهای جزام زده خودشان را سر و سامان می‌دادند اعتراض کنندگان هر جنبشی باید در مرحله اول به روشنی بازگو کنند که برای چه و بر ضد چه چیزی مبارزه می کنند، که شوربختانه امروز به روشنی بیان نمی‌شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: