آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 آذر ماه 1400 = 27-11 2021

برجام؛ علائمی که از تهران می رسد دلگرم کننده نیست

دو روز مانده تا شروع اولین دور مذاکرات احیای توافق برجام در دولت رئیسی، وزیر خارجه او گفته است:"همه مقدمات را برای رسیدن به یک توافق خوب و سریع فراهم کرده‌ایم".

عبداللهیان در یک پیام ویدئویی که به مناسبت صد روزه شدن دولت رئیسی منتشر شده گفته است رسیدن به چنین توافقی "در صورتی ممکن است که طرف های مقابل نیز به تعهدات کامل شان برگردند".

وزیر خارجه رئیسی بدون اشاره به جزئیات خواسته دولت او گفته است "باید در میز مذاکره حقوق و منافع ملت ایران تأمین شود و تحریم ها لغو شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی هم گفته: در تمام بازرسی‌هایی که تاکنون از سایت‌های هسته‌ای ما انجام شده است، هیچ گونه انحرافی مشاهده نشده است.

محمد اسلامی گفت: مذاکرات آتی در وین درباره بازگشت طرف‌های دیگر به اجرای تعهدات خواهد بود و نه درباره مسائل هسته‌ای. دیگر طرف‌ها به تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای پایبند نبوده‌اند و در عین حال، مدعی نیز هستند که این فضای منفی و رسانه‌ای علیه ما را نشان می‌دهد.

در همین حال نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات وین گفتگویی با ان‌پی‌آر داشته است.

رابرت مالی در این مصاحبه گفته است: اولویت ما دیپلماسی است اما اگر حکومت ایران به دنبال گذاشتن دیوار باشد، ما هم راه دیگری را می رویم. تا این لحظه، علائمی که از تهران می رسد چندان دلگرم کننده نیست اما منتظریم ببینیم در میز گفتگو چه می گویند.




ب.د.د. November 27, 2021 07:56 PM

سیاست برجام دورغین ماله کشی بر حقوق ایرانیان است و بس آنها بارها گفتند که جمهوری اسلامی شش ماه و یا سه ماه تا اتمی شدن فاصله دارد و سالها از این تبلیق دورغین گدشت و ما شوربختانه این موضوعات دورغ را فراموش کردیم جمهوری اسلامی هیج توانمندی ندارد به جز توانمنری ایجاد فقر و بیسوادی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: