آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 آذر ماه 1400 = 28-11 2021

ماشین سرکوب و تحمیل خفقان در چین چگونه عمل می‌کند؟

رئیس انجمن جهانی تنیس می‌گوید هنوز در مورد پنگ شوای، تنیس‌باز برجسته چینی که یکی از اعضای بلند مرتبه دولت این کشور را به آزار جنسی متهم کرد، نگران است. او گفت دیگر به ارتباط با خانم پنگ از طریق ایمیل ادامه نخواهد داد به این دلیل که مطمئن نیست جواب‌های قبلی او "تحت تاثیر دیگران" نبوده باشد.

خانم پنگ سه هفته پیش و به دنبال متهم کردن جانگ گائولی، معاون اول پیشین نخست وزیر چین به تجاوز از انظار عمومی ناپدید شده است.

پنگ ۳۵ ساله که یکی از برجسته‌ترین بازیکنان تنیس چین است، اوایل ماه جاری میلادی در پستی ۱۶۰۰ کلمه‌ای که در شبکه اجتماعی چینی وایبو منتشر کرد، نوشت که مورد آزار جنسی آقای جانگ ۷۵ ساله قرار گرفته است.

یکشنبه گذشته پنگ شوای در یک مکالمه ویدئویی با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت که در امنیت به سر می‌برد.

انا سخنگوی انجمن تنیس زنان به خبرگزاری فرانسه گفت، رئیس انجمن جهانی تنیس عمیقا نگران است که پنگ گرفتار سانسور یا دخالت دیگران در ایمیل‌هایش است و تصمیم گرفته تا زمانی که مطمئن نشود این‌ها پاسخ‌های پنگ بدون دخالت دیگران است، این ارتباط را متوقف کند."

سخنگوی این سازمان همچنین گفت: " انجمن تنیس زنان کماکان نگران توانایی او در ارتباط آزاد، مستقیم و آشکار است."

انجمن جهانی تنیس قبلا تهدید کرده بود که همکاری این انجمن با چین را متوقف خواهد کرد. سال آینده قرار است ده تورنمنت انجمن تنیس زنان از جمله اوپن ووهان و مستر آخر فصل در شنزن برگزار شوند.

چین نسبت به توجه عمومی در مورد این قضیه واکنش‌های خشمگینی داشته است، به خصوص بعد از انجام شدن مکالمه ویدئویی پنگ با رئیس کمیته ملی المپیک.

به گزارش بی بی سی، کشورهای آمریکا و بریتانیا و همچنین تعدادی از تنیس‌بازهای برجسته جهان مانند سرینا ویلیامز، نائومی اوزاکا و نواک جوکوویچ، نگرانی خود را نسبت به وضعیت او ابراز کرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: