آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 آذر ماه 1400 = 28-11 2021

سپاه: آمریکا برای برجام نقشه تازه‌ ای در سر دارد!

روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران در مورد مذاکرات برجام می‌نویسد: آمریکا برای برجام نقشه تازه‌ ای در سر دارد! از گفته‌های دیپلمات‌های آمریکایی و رسانه‌های آنان برمی‌آید که آمریکا از برجام عبور کرده و نگاه بافاصله او به وین برای بازگشت به «متن برجام» نیست.

این منبع نوشت: رابرت مالی بار دیگر توپ را به زمین نظام انداخت و گفت: اگر آنها، به توافق بازنگردند، اگر هم‌چنان به آنچه که به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون انجام می‌دهد، ادامه دهند، این در بسته خواهد شد. ایران بار دیگر عامل بحران شناخته خواهد شد و مطابق با آن پاسخ می‌دهیم. ما قبلاً این موضوع را پشت سر گذاشته‌ایم، بنابراین گزینه‌هایی که در اختیار آمریکا هستند برای همه آشنا هستند.

زمان برای احیای برجام رو به‌ پایان است

خبرگزاری رویترز امروز درباره مذاکراتی که قرار است از فردا در وین میان قدرت های جهانی و رژیم ایران برگزار شود، نوشت: نمایندگان این کشورها روز دوشنبه برای نجات برجام به‌ وین بازمی‌گردند، اما تعداد کمی انتظار راهگشایی را دارند، زیرا فعالیت‌های اتمی تهران به‌طور آشکار برای به‌دست آوردن اهرم فشار علیه غرب ادامه دارد

رویترز افزود: دیپلماتها می‌گویند زمان برای احیای برجام رو به‌ پایان است. دو دیپلمات اروپایی گفتند که به‌نظر می‌رسد رژیم ایران صرفا برای انباشت مواد با زمان بازی می‌کند

رویترز در ادامه نوشت: دیپلماتهای غربی هشدار داده‌اند که اگر رژیم ایران به‌مواضع خود ادامه دهد و از همکاری با آژانس اتمی خودداری کند، باید به‌ سرعت گزینه‌های خود را بازبینی کنند.

مذاکره‌کننده رژیم ایران و وزیر امور خارجه دولت رئیسی هر دو روز جمعه تکرار کردند که لغو کامل تحریم‌ها تنها مورد روی میز در وین خواهد بود.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی در این باره گفت: اگر این موضعی است که آنها روز دوشنبه همچنان بر آن پافشاری کنند، در این صورت من راه‌حلی از طریق مذاکره نمی‌بینم... در صورت شکست مذاکرات، احتمال بر این است که آمریکا و متحدانش مقدمتا با درخواست برای یک نشست اضطراری در اجلاس ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رژیم ایران مقابله کنند.

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته رژیم ایران را به تشکیل جلسه اضطراری تهدید کرد و گفت: اگر تهران فورا عدم همکاریش با آژانس را متوقف نکند، شورای حکام راهی به جز تشکیل جلسه اضطراری و تصمیم‌گیری درباره این بحران نخواهد داشت.

این تصمیم‌گیری می تواند تصویب قطعنامه ای جدید باشد که راه را برای ارجاع پرونده به شورای امنیت سازمان ملل باز می کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: