آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 آذر ماه 1400 = 28-11 2021

اصفهان؛ برخورد با معترضان، اشتباه بسیار بزرگی بود

محمود حسینی، استاندار پیشین استان اصفهان در دولت اصلاحات در گفتگویی با امتداد، ضمن اشاره به درگیری‌های اخیر در این شهر، اظهار داشت: کلا برخورد خشن برای آرام کردن تظاهرات یا ناآرامی‌ها، معمولا نتیجه معکوس به دنبال دارد. به شخصه برای همین برخوردی که با معترضین در اصفهان صورت گرفت، نگران هستم. کاش همان کسانی که تا حالا حوصله به خرج داده و با تدبیر جلو رفتند، عجله نکرده و برخورد فیزیکی با معترضین را در دستور کار قرار نمی‌دادند. به نظر من، این اقدامات، تبعات ناگواری را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اصولا یک سوال در این جا مطرح است که آیا هیچ راه دیگری برای دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در برخورد با این ناآرامی‌ها و اعتراضات (آن هم اعتراضاتی که کاملا آرام بود) غیر از برخورد فیزیکی، آن هم با استفاده از گلوله‌های ساچمه‌ای و بر جای گذاشتن تعداد قابل توجهی از مصدومین وجود نداشت؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: هزینه‌های این برخورد برای نظام، بسیار زیاد بوده و آقایان نباید اجازه سوق یافتن آن به این سمت و سو را می‌دادند. در رابطه با تداوم اعتراضات، گاها این طور مطرح می‌شود که کشاورزان با تفاهم با استانداری، صحنه اعتراضات را ترک کرده بودند. اولا که اینطور نبوده و بخشی از کشاورزان، همچنان در تحصن و اعتراض حضور داشتند. کما اینکه تعدادی از مصدومین از میان همین کشاورزان هستند.

استاندار پیشین استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی که برخورد فیزیکی و حمله با معترضین صورت بگیرد، این مسئله بازتاب‌های تلخی را به دنبال خواهد داشت. نمی‌دانم چرا آقایان دست به این اقدام زدند؟ شاید تصورشان بر این بود که با این کار دامنه اعتراضات به دیگر استان‌ها کشیده نشده یا اجتماعات استمرار پیدا نکند. ظاهرا به تصور آقایان، تنها روش موجود برای مواجهه با اعتراضات، جمع کردن آن است! ولی به تعبیر من، این برخورد با معترضین، اشتباه بسیار بزرگی بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: