آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 آذر ماه 1400 = 28-11 2021

تیم چهل نفره خامنه‌ای در وین و لطیفه‌های ملانصرالدین!

حضور تیم چهل نفره از کارشناسان دولت رئیسی در تیم مذاکره کننده در وین انتقاداتی را به دنبال داشته است.

دستیار وزیر امور خارجه رئیسی به برخی از حواشی مطرح شده در مورد تعداد اعضای تیم جمهوری اسلامی در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

رسول موسوی در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: ‏ایرادگیری‌های غیرکارشناسی از تعداد اعضاء هیات مذاکراتی عازم وین با ماموریت ‎لغو تحریم‌ها مرا یاد لطیفه‌های ‎ملانصرالدین می‌اندازد که هر کاری ملا کرد عده‌ای نقدش کردند. هیات اعزامی باید بدون توجه به حواشی تمرکز خود را بر لغو تحریم‌ها متمرکز سازد.

این در حالیست که روزنامه آرمان به‌نقل از مهدی مطهرنیا کارشناس امور بین الملل نوشته است: پذیرش برجام توسط ایران تا حدود زیادی برای دولت حاکم بر تهران یعنی پذیرش جبر ناشی از عملکرد قدرتهای بین‌المللی جهت تنظیم قواعد و تحکیم قوانین خود بر دیگر کشورها از جمله تهران محسوب می‌شود.

این روزنامه در ادامه با اشاره به استیصال خامنه ای برای رفتن پای میز مذاکره نوشته است: امروز همان هسته سخت قدرت می‌خواهد به مذاکره برگردد. از این رو حتی نام بردن از برجام سخت می‌شود و تلاش دارد که نام دیگری بر بازگشت به این مذاکرات مانند بازگشت به مذاکرات ۲۰۱۵ گذاشته شود، اما آنچه که در صحنه عمل می‌بینیم تنگ‌تر شدن حلقه محاصره و اثرگذاری بیشتر تحریم‌های حداکثری در دوران بایدن بر تهران است.

مذاکراتی با دستور فشار مضاعف علیه نظام» عنوان مطلبی در روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران است که از جمله نوشته: اتفاقاتی در آستانه این نشست رخ می‌دهد که نشان از برنامه هدفمند آژانس و غرب و برخی کشور‌های منطقه برای سنگین کردن فضا علیه جمهوری اسلامی دارد تا (نظام) اسلامی با یک حجم قابل توجهی از فشار‌ها پای میز مذاکره بنشیند.

این منبع نوشت: نگران‌کننده آنجاست که در چنین شرایطی، جامعه به‌اصطلاح جهانی چرا به خود اجازه می‌دهد نوک پیکان اتهامات خود را به جای آن که به سمت این کشور‌ها و رفتار‌های آنها نشانه بگیرد، به سمت (نظام ما) نشانه می‌گیرد.

روزنامه رسالت هم نوشته است: این موضوع به قدری پیچیده است که بعید است توافقی حاصل شود یا اگر بخواهد حاصل شود به این زودی ها نخواهد بود.



امیرارشادی November 29, 2021 01:17 AM

سخت نگیرید حضرت عباسی بگویید
بی خیال چل نفر کور وکچل
گر گزارند با رییسی روی هم
مدرک تحصیلی آنها در حد اکابر میشود
کاش قبل اعزام داده بودیم دکترا و یک شمایل
از یمن یا ازبکستان و نجف
در کنارش وان یکادی از طلا با دود اسپند
کور شود هر کس نداند قدر این نخبگان بی نظیر

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان November 29, 2021 06:04 AM

برجام فیلمنامه ایست نوشته شده و طولانی که  کارگردانان آن، قدرتهای برتر جهانی هستند و مانند نمایشات خیمه شبازان به هدف سرگرم نگاه داشتن عوام از بیم آغاز قیام احتمالی مردمی به همین خاطر آنها تمامی ابزارها و عروسکهای خود را برای دور نگاه داشتن خروش مردم ایران  بکار خواهند بست از جمله تیم مذاکره کنندگان جدید مربوط به رژیم ملاها و کشورهای5+1 را برای ایفای نقشهای خود بر سر آن میز مسخره مذاکرات در صحنه  نمایش برجام۳ خواهند نشاند و وظیفه خود را برای به انحراف کشاندن هدف مردم ایران انجام خواهند داد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: