آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 آذر ماه 1400 = 29-11 2021

تهدید؛ در صورت اکران این ۳۰ فیلم احضار خواهید شد

یک عضو مجلس ولایت تهدید کرد که در صورت اکران برخی فیلم ها، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس احضار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، نماینده تهران در مجلس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در صورت اکران تعداد ۳۰ فیلم مجوزدار، به احضار به مجلس تهدید کرد.

بیژن نوباوه‌وطن در حالی که این فیلم ها را “مسئله دار” عنوان کرد، مدعی شد: “در این فیلم‌ها ارزش‌های اخلاقی، انقلابی و ملی زیر سؤال رفته است” و “اگر این فیلم‌ها اکران شوند ما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس فرا خواهیم خواند”.

نوباوه‌وطن با اشاره به اینکه این فیلم‌ها دارای مجوز از کمیته شورای نمایش هستند، بدون اشاره به نام این آثار افزود: این فیلم‌ها در دولت قبل مجوز نمایش گرفته‌اند و مجوز آنها مربوط به دولت فعلی نیست!

ممیزی، توقیف و جلوگیری از اکران فیلم ها و سریال های تلوزیونی، حتی مواردی که مجوز ساخت آنان توسط شورای نمایش وزارت ارشاد صادر شده با اعمال سلیقه شخصی برخی مسئولان و مقامات، مسبوق به سابقه است.

در شهریورماه سال گذشته همزمان با روز ملی سینما، ۳۱۳ تن از سینماگران کشور طی بیانیه ای مشترک خواستار برچیده شدن “نظام سانسور” و “حذف هر نوع پروانه‌‌ فیلم‌سازی” شدند.

ماه گذشته پیمان جبلی رئیس جدید صدا و سیما دستور توقف ۱۵ سریال را صادر و تنها با ساخت ادامه سریال «زیرخاکی ۳» برای نوروز ۱۴۰۱ موافقت کرده است. گفته میشود این اقدام در راستای نظارت بیشتر صدا و سیما صورت گرفته و رئیس جدید صدا و سیما قصد دارد ساخت سریال‌ ها را فقط به “سیمافیلم” واگذار کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: