آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 آذر ماه 1400 = 29-11 2021

نزدیکی مواضع انگلیس و اسرائیل درباره مذاکرات برجام

انگلیس و اسرائیل با امضای قراردادی ده‌ساله توافق کردند که از جمله در زمینه‌های امنیت سایبری، فناوری، تجارت و حوزه دفاعی، همکاری نزدیکی با همدیگر داشته باشند.

روزنامه تلگراف نوشت: وزرای خارجه انگلیس و اسرائیل در یادداشتی مشترک بر تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت هسته‌ای تاکید کردند و گفتند: اجازه نخواهیم داد رژیم ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود


به گزارش یورونیوز، وزرای خارجه انگلیس و اسرائیل در یک مقاله مشترک تاکید کردند که برای جلوگیری از تبدیل شدن رژیم ایران به قدرت هسته‌ای، «شب و روز» تلاش خواهند کرد.

لیز تراس و یائیر لاپید در روزنامه تلگراف به‌طور مشترک نوشتند: «زمان می‌گذرد و همین موضوع نیاز به همکاری نزدیک با شرکا و دوستانمان برای خنثی‌ کردن جاه‌طلبی‌های تهران را تشدید می‌کند.»

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل پیش‌تر گفته بود، کشورش «بسیار نگران» است که قدرت‌های جهانی تحریم‌ها علیه رژیم ایران را در ازای تضمین ناکافی در برنامه هسته‌ای تهران لغو کنند.

بنت در مصاحبه‌ای با تلویزیون اسرائیل گفت: «این پیامی است که ما به هر طریق چه به آمریکایی‌ها و چه به دیگر کشورهای مذاکره‌کننده با رژیم ایران می‌دهیم.»

مذاکرات برای احیای برجام روز دوشنبه (امروز) در وین از سر گرفته می‌شود.

علی باقری، معاون رئیس هیات مذاکره کننده رئیسی در وین است. وی پیش از این به پایگاه اینترنتی ایندیپندنت گفته بود که موفقیت این گفتگوها مشروط به «لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام از جمله تحریم‌های اعمال‌شده در چارچوب کارزار فشار حداکثری» است.

همزمان با ازسرگیری مذاکرات وین، وزیر خارجه اسرائیل در لندن با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس دیدار خواهد داشت. او همچنین برای رایزنی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه عازم پاریس خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: