آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 آذر ماه 1400 = 29-11 2021

جرات نمی‌ کنیم بگوییم خانواده پاسدار-تروریست هستیم

یک‌بار برای انجام کاری به دفترخانه رفتم و کارمند آن‌جا متوجه شد که همسر شهید هستم. او گفت چرا گذاشتید همسرتان به سوریه برود، سوریه به ما چه ربطی دارد و از این دست جملات. همین موضوع و چند مورد مشابه باعث شد که دیگر ما جرأت نکنیم بیرون از خانه بگوییم خانواده‌ شهید مدافع حرم هستیم.

اعظم قمری، همسر رضا خرمی، محافظ قاسم سلیمانی که در جنگ سوریه کشته شده است، می‌گوید مردم به او گفته‌اند سوریه «به ما چه ربطی دارد» و چرا اجازه داده است همسرش به جنگ سوریه برود.

به گزارش رادیو فردا، او در گفت‌وگویی که در کیهان خامنه ای منتشر شده، گفته است در موارد متعددی این موضوع رخ داده و این واکنش‌ها سبب شده است که «دیگر ما جرأت نکنیم بیرون از خانه بگوییم خانواده شهید مدافع حرم هستیم. اگر کسی متوجه شود که همسر شهید هستم، ترجیح می‎‌دهم بگویم که همسرم نظامی بود و در مرز شهید شد».

جمهوری اسلامی از پاسداران و بسیجیان و شبه‌نظامیان افغانستانی و پاکستانی که به جنگ داخلی سوریه اعزام می کند، به عنوان مدافع حرم نام می‌برد.

در این گزارش نوشته شده رضا خرمی که از سال ۱۳۷۴ وارد سپاه شده، درجه سرهنگی داشته است و با نام مستعار «ابو رضوان» در تیم حفاظت قاسم سلیمانی بوده است.

همسر او همچنین گفته است رضا خرمی در جریان اعتراض‌های سال ۷۸ و ۸۸ که سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی همراه بود، نقش داشت.

اعتراض به حضور ایران در جنگ داخلی سوریه، بارها مورد انتقاد منتقدان سیاست‌های خامنه ای قرار گرفته است و در برخی از اعتراض‌های خیابانی نیز شعارهایی چون «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» شنیده شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: