آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 آذر ماه 1400 = 30-11 2021

هشدار نسبت به خطر بالای ابتلا به سویه "اومیکرون"

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که سویه اومیکرون می‌تواند افزایش بالای ابتلا در جهان به بیماری کرونا را به همراه داشته باشد. این سازمان بین‌المللی اعلام کرد که ابتلا به این سویه می‌تواند در برخی مناطق تبعات بسیار بدی به بار بیاورد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی یک بار دیگر از جامعه بین‌المللی خواست به کشورهای فقیرتر برای دسترسی به واکسن کمک کنند. او هشدار داد : "کار کوید ۱۹ هنوز با ما تمام نشده است."

سازمان بهداشت جهانی، اومیکرون را به عنوان "سویه نگران‌کننده" طبقه‌بندی کرده است. پس از آنکه این سویه اولین بار ماه جاری در آفریقای جنوبی شناسایی شد، متخصصان پیش‌بینی کردند که به دلیل جهش‌های متعدد آن، انتقال آن بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبلی باشد.

همچنین این نگرانی نیز وجود دارد که واکسن‌های فعلی در برابر سویه اومیکرون موثر نباشند.

اومیکرون، پنجمین سویه‌ای است که از سوی سازمان بهداشت جهانی با حروف الفبای یونانی نامگذاری شده است.

در موارد پیشین، سویه آلفا در بریتانیا، بتا در آفریقای جنوبی، گاما در برزیل و دلتا در هند برای نخستین بار کشف شدند.

به گزارش بی بی سی، رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت دانشمندان در سراسر جهان در تلاشند تا با قطعیت متوجه شوند آیا این سویه با گسترش و انتقال بیشتر و خطر بیشتر ابتلای دوباره به ویروس کرونا همراه است و چه واکنشی به واکسن‌های موجود نشان می‌دهد.

به گفته این مقام بین‌المللی وضعیتی اضطراری پیش‌آمده با سویه اومیکرون، هشدار دیگری برای آن دسته از ماست که فکر می‌کنیم همه‌گیری کرونا به پایان رسیده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: