آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 آذر ماه 1400 = 30-11 2021

کفگیر آب‌های زیرزمینی ایران به ته دیگ خورده است

مدیر سابق طرح جامع آب کشور با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر مشکلات و مصیبت‌های فراوانی را برای مردم ایران ایجاد کرده است، ولی وقوع آنها را باید مغتنم دانست، گفت: در این شرایط راه عبور از بحران و سامان‌دهی وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور فقط رفع تحریم‌هاست و رفع تحریم‌ها ممکن نیست مگر با پیوستن به لوایح FATF و احیای برجام.

به گزارش ایلنا، مصطفی فدایی‌فرد درباره بحران آب در کشور و از جمله اصفهان اظهار داشت: وقایع ناگوار مرتبط با بحران آب که پیش از این در خوزستان و در روزهای اخیر در اصفهان و در چهار محال و بختیاری به وقوع پیوست، از چندین سال قبل توسط کارشناسان حوزه آب و محیط زیست و همچنین سازمان‌های معتبر بین‌المللی پیش‌بینی شده و درباره آن هشدار داده شده بود.

مدیر سابق طرح جامع آب کشور تصریح کرد: بنابراین علیرغم اینکه خشکسالی‌های اخیر مشکلات و مصیبت‌های فراوانی را برای مردم ایران ایجاد کرده است، ولی وقوع آنها را باید مغتنم دانست چراکه باعث آشکارتر شدن تبعات و خسارات شدید توسعه ناپایدار و سوءمدیریت در طی این چهار دهه شد. با توجه به این که دیگر از آن برف و باران‌ها خبری نیست، کفگیر آب‌های زیرزمینی هم به تَهِ دیگِ سوراخ‌شده خورده است و طاقت مردم نیز طاق شده است، مسئولین قادر نخواهند بود توپ را به زمین دیگری بیاندازند و برای عبور از بحران عمیق آب، زمان خریداری کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: