آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 آذر ماه 1400 = 30-11 2021

رئیسی: اعطای اختیارات فوق‌العاده به استانداران سپاهی

طرح رئیسی برای رفع کسری بودجه : فروش اموال دولتی و اعطای اختیارات فوق‌العاده به استانداران سپاهی

به گزارش رادیو فرانسه، ابراهیم رئیسی، در جلسۀ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که دیشب دوشنبه هشت آذر برگزار شد بار دیگر بر فروش آنچه "اموال مازاد" دولت نامید تأکید کرد و افزود که این اقدام "برای تأمین بخشی از بودجۀ مورد نیاز کشور و جبران کمبود در منابع مالی" لازم است و "دستگاه های اداری موظف هستند اموال مازاد را در مدت معین شناسایی و قیمت گذاری کنند و ... بفروشند."

رئیسی از کلیه مدیران کشور خواست "برای رفع کسری بودجه" با وزارت اقتصاد و دارایی همکاری کنند. در این جلسه همچنین تهاتر نفت در ازای سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی کشور مطرح شد.

همزمان مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در نشست هم اندیشی لایحۀ بودجۀ سال ١٤٠١ که امروز سه شنبه نهم آذر با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی، برگزار شد، گفت : بودجۀ سال آینده کشور با فرض تداوم تحریم‌ها بسته شده است." با این سخن آنهم در حضور وزیر امور خارجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه تلویحاً اعتراف کرد که کسری هنگفت بودجه در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت و از قرار خود مقامات تهران هم امید یا انتظار ندارند که مذاکرات جاری وین که هدفش از منظر ایران لغو تحریم‌هاست به سرانجام برسد.

ساعاتی پیشتر مسعود میرکاظمی در پیامی توئیتری گفته بود که "کشور را معطل تحریم ها" نمی کنیم و با "تفکر بسیجی" می توان کشور را اداره کرد. منظور میرکاظمی از اداره کشور به شیوه و با "تفکر بسیجی" اعطای اختیارات فوق العاده به استانداران است که در دولت سیزدهم اغلب از میان فرماندهان سپاهی برگزیده و منصوب شده‌اند. در اینباره مسعود میرکاظمی در نشست امروز خود با حضور حسین امیرعبداللهیان گفت : "بودجه سال آینده بر مبنای سند آمایش تدوین شده است، از این رو ظرفیت‌های داخلی هر استان تا سطح شهرستان تعیین و سهم هر یک از این مناطق در رشد اقتصادی استان و کشور مشخص شده است."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: