آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 آذر ماه 1400 = 30-11 2021

یمن؛ عربستان سایت سری سپاه پاسداران را بمباران کرد

ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن اعلام کرده است که در جریان حمله به اهداف نظامی حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن، یک "سایت سری" متعلق به سپاه پاسداران بمباران و منهدم شده است.

به گزارش بی بی سی به نقل از رویترز، این ائتلاف از غیرنظامیان یمنی درخواست کرده است از نزدیک شدن و تجمع در اطراف اماکن نظامی در شهرها خودداری ورزند تا در جریان حمله به این نقاط آسیب نبینند.

حمله اخیر یکی از حملاتی است که ائتلاف در ماه جاری علیه اهدافی در صنعا انجام داده است.

به گفته منابع ائتلاف، حوثی‌های تحت حمایت رژیم ایران به منظور استفاده از سپر انسانی هدف‌های نظامی مهم را در مناطق شهری و محله‌های مسکونی مستقر کرده‌اند.

گروه حوثی‌های یمن از سال ۲۰۱۴ پایتخت و بخش‌های بزرگی از این کشور را به تصرف درآورده‌ و در مقابل، عربستان سعودی در رهبری ائتلافی از کشورهای مختلف در حمایت از دولت برکنار شده یمن، از سال ۲۰۱۵ به عملیات نظامی علیه حوثی‌ها دست زده است.

جامعه جهانی دولت برکنار شده یمن را که در حال حاضر در جنوب این کشور مستقر است به عنوان دولت قانونی این کشور به رسمیت می‌شناسد اما جمهوری اسلامی حوثی‌ها را حکومت رسمی آن کشور می‌داند.

جنگ یمن باعث خسارات و تلفات انسانی گسترده شده است. از این جنگ به عنوان جنگ نیابتی بین عربستان سعودی و حکومت ایران نام برده می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: