آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 آذر ماه 1400 = 01-12 2021

به غیر از اتم و موشک، بساط پهبادسازی هم باید جمع شود

گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه طرح توقف پهپادهای رژیم ایران را ارائه کرده اند. به گزارش بی بی سی، این برای اولین بار است که موضوع تولید و استفاده از پهپادها توسط رژیم ایران در این مقیاس در ایالات متحده مورد توجه قرار می‌گیرد.

در همین حال سفیر آمریکا در سازمان ملل در جلسه روز گذشته شورای امنیت گفته است این شورا باید در مورد ایران به طور منظم‌تری نشست برگزار کند

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفته: تمی توان تاثیر اقدامات شرارت‌بار رژیم ایران در منطقه، جاه طلبی اتمی و نفرت پراکنی اش از اسرائیل را کتمان کرد.

بساط پهبادسازی هم باید جمع شود

کنگره آمریکا طرحی ارائه کرد تا فعالیت‌های پهپادی رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن و تمامی کسانی که در این باره به سپاه پاسداران کمک می‌کنند و خدمات می‌رسانند را مورد تنبیه قرار دهد.

به گزارش العربیه، کمیته روابط خارجی کنگره قانون مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین رژیم ایران را ارائه کرده تا مشخص کند تحریم‌های ایالات متحده علیه برنامه تسلیحات متعارف جمهوری اسلامی شامل تامین، فروش یا انتقال پهپادها به ایران و خارج از ایران می‌شود.

این قانون همچنین بیان می‌کند که سیاست ایالات متحده این است که از دستیابی رژیم ایران و گروه‌های همسو با آن به هواپیماهای بدون سرنشین، که می‌توانند در حملات علیه ایالات متحده یا شرکای آمریکا مورد استفاده قرار گیرند، جلوگیری کند.

بر اساس پیش‌نویس این طرح، پهپادهای مرگبار در دست «بزرگترین صادرکننده تروریسم جهان» امنیت ایالات متحده و صلح منطقه را به خطر می‌اندازد. حملات اخیر پهپادهای سپاه پاسداران علیه نیروهای آمریکایی، کشتی‌های تجاری، و شرکای منطقه‌ای، همراه با صادرات فناوری پهپادی به مناطق درگیری، تهدیدی جدی است.

قانون مقابله با پهپادهای رژیم ایران نه تنها قانون تحریم‌های کنونی ایالات متحده را با آیین‌نامه ثبت تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد هماهنگ می‌کند، بلکه سیگنالی قوی به جامعه بین‌المللی می‌فرستد مبنی بر اینکه ایالات متحده حمایت از برنامه هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی را تحمل نخواهد کرد.



حقیقتگو December 1, 2021 08:16 PM

هرچندبدن سازی پهپادها توسط دستگاه های تزریق پلاستیک درایران ساخته شود ساختن موتورپهپادها وباطری ها وامورهدایت وردیابی آنها مهال ممکن است که درایران ساخته شود بلکه ازچین واردشده و میشود موتورهای پهپاد درردیف موتورهای هارددیسک های کامیپتراست وچرخشی بیش از30هزاردوردردقیقه دارد وقابل کنترل الکترونیکی است وساخت اینگونه موتورها درایران مقدورنبوده و نیست باطری های شارژی پهپادها هم ازچین واردمیشود بساط پهپادسازی خامنه ای وسپاه که ابرازی برای تهدیدو تروروباجگیری است تنها با بمباران کردن محل تولیداتشان متوقف میشود ونه با قطعنامه سازمان امنیت !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: