آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 آذر ماه 1400 = 01-12 2021

سرنوشت برجام؛ ۴۸ ساعت آینده بسیار مهم خواهد بود

به گزارش رویترز، دیپلمات‌های اروپایی می گویند طی روز‌های آینده جدیت تیم مذاکره‌کننده رژیم ایران در مذاکرات وین را مورد ارزیابی قرار خواهند داد و اگر در مذاکرات جدیت نشان ندهند، مشکل ایجاد خواهد شد.

این دیپلمات‌ها گفته‌اند قصد ندارند برای گفتگو‌ها ضرب‌الاجل مصنوعی تعیین کنند، اما در عین حال تصریح کرده‌اند: وقتی برای صرف کردن بر روی تعارفات نداریم.

آنها گفتند: اگر نمایندگان رژیم ایران نشان ندهند که درباره این مسئله جدی هستند به مشکل برخواهیم خورد. ۴۸ ساعت آینده بسیار مهم خواهد بود.

سرپرست هیأت اتحادیه اروپا در پایان نشست روز دوشنبه گفته بود که به گفتگو‌ها امیدوار است. اما یک دیپلمات اروپایی درباره نشست آن روز گفت: ما نه از سر آسودگی خاطر نفس راحت کشیدیم و نه داد و بیداد راه انداختیم.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت: رژیم ایران روز سه‌شنبه پس از تنها یک روز از آغاز مجدد مذاکرات در وین بر سر توافق برجام از هم گسیخته خود، لحن حداکثری به خود گرفت، که نشان می‌دهد هر چیزی که در دوره‌های قبلی مذاکرات مورد بحث قرار گرفته است، قابل مذاکره مجدد است.

باقری کنی در گفتگو با تلویزیون دولتی در ایران دور قبلی مذاکرات را تنها به‌عنوان یک «پیش نویس» عناون کرد و گفت: پیش‌نویسها در معرض مذاکره هستند. بنابراین هیچ چیز توافق شده نیست مگر این‌که بر سرهمه چیز توافق شود. بر این اساس، همه مذاکراتی که در شش دور انجام شد، خلاصه شده و در معرض مذاکره است. این را همه طرف‌ها در جلسه امروز (دوشنبه) هم پذیرفتند.

آسوشیتدپرس نوشت: اظهارات باقری به‌طور مستقیم با اظهارات روز دوشنبه دیپلمات اتحادیه اروپا که رهبری مذاکرات را برعهده داشت، تناقض داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: