آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 آذر ماه 1400 = 01-12 2021

نوری در دادگاه این سند جنایت را "ساختگی" خواند+فیلم

حمید نوری در پنجمین جلسه دفاع از خود در دادگاهی در سوئد گورهای جمعی زندانیان سیاسی در خاوران را فقط یک آدرس خواند و گفت: خاوران داستانی‌ است که کمونیست‌ها ساخته‌اند.او همچنین در بخش دیگر صحبت‌ها خود گفته‌های آیت‌الله منتظری جانشین وقت خمینی را به "دروغگویی" متهم کرد.

به گزارش بی بی سی، حمید نوری در این جلسه تازه دفاع از خود دیدار اعضای هیات متصدی اعدام‌ها با آیت‌الله منتظری را زیر سوال برد. او همچنین گفت صداهای درون این نوار قابل تشخیص نیست.

او گفت فایل صوتی دیدار آیت‌الله منتظری با اعضای هیات مرگ "ساختگی" است.

سال‌ ۱۳۹۵، فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری، فایل صوتی اظهارات پدرش را در مرداد سال ۱۳۶۷ منتشر کرد که در آن به تندی از اعدام زندانیان سیاسی در زندان‌ها ‌انتقاد کرده بود. او در حضور حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، مصطفی پورمحمدی و ابراهیم رئیسی این اعدام‌ها را "بزرگترین جنایت"جمهوری اسلامی خوانده بود.

حمید نوری در باره عدم تحویل جنازه زندانیان سیاسی اعدام شده گفت واحد اجرای احکام جنازه اعدامیانی که خانواده‌های آنها ضوابط را رعایت نمی‌کردند پس نمی‌دانند و خودشان دفن می‌کردند.

او گفت "خاوران داستانی‌ است که کمونیست‌ها ساخته‌اند."

او در پاسخ به گورهای جمعی خاوران گفت که "چنین چیزی وجود ندارد" و "خاوران جاده‌ای است در ضلع جنوبی تهران که می‌رود به سمت مشهد، به سمت قبر امام هشتم شیعیان".

خاوران که محل دفن زندانیان اعدام شده دهه ۶۰ شمسی است دو قطعه دارد. در یک بخش نزدیک به در اصلی ورودی، افراد و اجساد اعدامیان سال‌های دهه شصت بعضا به صورت انفرادی به خاک سپرده شده‌اند.

بنابر روایت شاهدان و خانواده‌ها، حکومت ایران تا پیش از اعدام‌های تابستان ۱۳۶۷، اجساد مخالفان سیاسی خود را در این محل دفن می‌کرد و به آن "لعنت آباد" می‌گفت. هرچند سنگ قبرها یا هر گونه علامت و نام این کشته‌شدگان نیز به طور مستمر در دهه‌های گذشته تخریب شده است.

اما بخش دیگر خاوران که هیچ نشانه‌ یا قبری در آن وجود ندارد، گورهای دسته‌جمعی زندانیان سیاسی است که در مرداد و شهریور سال ۱۳۶۷ اعدام شدند.




www.youtube.com/watch?v=PJvjJh5LOsI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



حقیقتگو December 1, 2021 08:37 PM

چرا وبه چه دلیل جنایتکارحکومت تازی حمیدنوری تمامی مدارک ومستندهادال برجنایتش رارد می کندو به باد هم تمسخرمی گیرد ونتها به جنایتش اعتراف و معذرت خواهی نمی کند بلکه بال وپردرآورده است که انکاردرب قفسش درسوئد بازخواهد شد وبه ایران پرخواهد کشید؟ طولانی شدن محاکمه این جنایتگاربه چه دلیلی است؟مگرقراراست قضات دادگاه سوئد کتابی قطورازسرگذشت حمیدنوری بنویسند که هرچه محاکمه بیشترطول بکشد محتوی کتاب شان بیشترخواهد شد؟ آیا داعشی های تروریست وجنایتگر دراروپا هم محاکمه شان ماه ها و هفته ها دراروپای غربی طول کشیده است؟ ویا حکومت سوئد درصدد تبادل حمید نوری با گروگان ها درایران است ؟ بله حمید نوری خبرتبادل شدن را دریافت کرده است که قلدرشده است تبادل تروریست های خامنه ای درمالزی بیاداورید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: