آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 آذر ماه 1400 = 01-12 2021

فراخوان تازه برای تجمع بر بستر خشکیده زاینده‌رود+عکس

سایت دیده‌بان ایران نوشت: صداوسیما بار دیگر ثابت کرد که پخش «اعتراف اجباری» جزء جدانشدنی از سیاست‌های کلی صداوسیماست. در کلیپ پخش شده از اعتراف دو تن از حاضران در اعتراضات کشاورزان اصفهانی در بستر زاینده رود که خبرگزاری تسنیم هم آنرا بازنشر کرده است یک زن اقرار می‌کند که او چادر کشاورزان را آتش زده تا مردم را «تحریک» کند! فرد دیگری در همین ویدیو اعتراف می‌کند که پوکه گاز اشک‌آور را در کنار خون ریخته شده بر زمین گذاشته تا «صحنه‌سازی» کند! اعتراف هایی که مشخص نیست تحت چه شرایطی از این افراد گرفته شده و آیا اساساً دو فردی که تصویر آنها توسط صداوسیما پخش شده در دادگاه حضور یافته و به اتهام آنها رسیدگی شده است و یا اینکه صداوسیما قبل از نظر قاضی پرونده آنها را مجرم قطعی معرفی کرده است؟

دیگر هیچ امیدی به اصلاح رویه‌های غلط نیست

در همین رابطه؛ علی مجتهدزاده، وکیل پایه یک دادگستری در واکنش به این اعتراف نمایشی از مردم اصفهان گفت: این رفتارهای صداوسیما مسبوق به سابقه است و بار اول نیست که شاهد چنین اتفاقاتی در رسانه ملی هستیم. بنده در این خصوص از مراجع تقلید استفتا گرفتم تقریباً همه مراجع تقلید این اقدامات را نامشروع و خلاف شرع می دانند. به لحاظ قانونی هم اقرار یک شرایط قانونی دارد؛ کسی که جلوی دوربین رسانه ملی شروع به اقرار می کند قطعاً آن اراده، اراده خودش نیست! بنده متوجه نمی‌شوم چطوری می‌شود در طی 3 الی 4 روز اینقدر قاطعانه می توان یک نفر را برای اقرار جلوی دوربین حاضر کرد در حالیکه اتهامش اثبات نشده است؟ این وکیل دادگستری اضافه کرد: اینگونه کارها صرف نظر از اینکه غیر قانونی است، غیر شرعی هم است. ما واقعاً از این‌که حرف‌ها و خواسته‌هایمان شنیده نمی‌شود خسته شده‌ایم! اصلاً شما قانون و شرع را هم نادیده بگیرید؛ رفتارهایی که این آقایان انجام می‌دهند با عقل هم سازگار نیست. ما در ابتدای برپایی تجمعات مردم در زاینده رود شاهد همکاری نیروهای امنیتی با کشاورزان و مردم بودیم که توانستند چند روزی این تجمعات را تحمل کنند و حقیقتاً از این بابت خوشحال هم شدیم اما به فاصله چند روز این رویه نیروی انتظامی تغییر کرد و شاهد برخوردهای بودیم که روز جمعه اتفاق افتاد.

مجتهدزاده در ادامه ضمن انتقاد شدید از این رفتارها اظهار کرد: «تا زمانی که شما صدای هر اعتراضی را بیگانه بدانید، وضعیت به همین منوال پیش می‌رود. به اعتقاد بنده دیگرهیچ امیدی به اصلاح رویه‌های غلط نیست! بحث فقط صداوسیما نیست، باید کل حاکمیت نسبت به این رفتارها پاسخگو باشد. مگر صداوسیما می‌تواند در خصوص چنین موضوعات مهمی به تنهایی تصمیم‌گیری کند؟

فراخوان تازه برای تجمع بر بستر خشکیده زاینده‌رود

در همین حال فراخوانی هم در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دعوت از مردم برای برگزاری نماز جمعه این هفته،‌ ۱۲ آذرماه، بر بستر خشکیده زاینده‌رود در جوار پل خواجو منتشر شده است. (تصویر زیر)

این فراخوان با استقبال گسترده کاربران فضای مجازی مواجه شده و تعدادی از آنها نوشته‌اند کشاورزان و شهروندان اصفهانی، «خلاقانه» و با استفاده از روش‌های خودِ حکومت، مطالبات خود را پیگیری می‌کنند.

کاربری نوشت: ...خلاقیت و تیزهوشی اصفهانی زبانزد هست. در شعار و اعتراضات هم این را نشان می دهند. بهترین سلاح در مقابل توتالیتار مذهبی سلاح خودش هست. نماز جمعه که ابزار تبلیغ ح ا بوده حال به ضد خودش بدل می شود. حکومت اسلامی نمازگزار را سرکوب کند واویلاست. از اسلام چیزی نمی ماند...

ایران پرس نیوز




حقیقتگو December 1, 2021 07:34 PM

صدا وسیما درحقیقت محض صدا وسیمای اخوندهای تازی واشغالگران وخودفروشان ووطن فروشان ایران بوده و می باشد بله خمینی ملعون وجنایتگرکه اسلام را دین اعدالت می نامید و درصدد صادرکردنش به تمامی کشورها بود ایت الله خلخالی ها وشرکاء برای کشتن و اعدام کردن ایرانی هااجیرکرده بودوبطورعلنی هم می گفت که هرفرد وافرادی و اقشاری باجانب داری ازحق و حقوق وآزادی ورفاه مردم چه با حکومتش مخالف باشد وچه ازان انتقادکنند درزمره کافران هستند که کشتن انها حلال است وبه هشداردادن هم پسنده نکرد وبساط تیرباران واغدام شان هم تدارک دید کشتارواعدام ها وخفقان واستبداد به ستون اصلی ماندگارشدن حکومت تازی ها درایران درامد دست اورد حکومت تازی ها درایران جذب نیروی اقشاربیسوادوتوهم زده ارتجاعی به عنوان سپاه و بسیج بوده است که آنها رابه زامبی هائی تبدیل وبرای کشتارمردمان اجیرکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: