آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 آذر ماه 1400 = 01-12 2021

نخستین درگیری مسلحانه بین جمهوری اسلامی با طالبان

اسپوتنیک روسیه به‌نقل از منابع مطلع خبر داد درگیری شدیدی میان نیروهای طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی در ولایت مرزی نیمروز در جریان است.

هم‌چنین منابع افغانی گزارش دادند در درگیری مرزی طالبان با رژیم ایران؛ دو پاسگاه دیگر هم سقوط کرد. آماج نیوز افغانستان افزود: به‌دنبال شدت درگیری میان طالبان و مرزبانان رژیم ایران، پاسگاههای دوست محمد و بالا سیاه چشمان هم‌مرز با ولایت نیمروز به تصرف نیروهای طالبان در آمده است.

از سوی دیگر خبرگزاری تسنیم چند ساعت پس از انتشار خبرهای درگیری اعلام کرد: بعدازظهر چهارشنبه در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری میان نیروهای مرزبانی و طالبان رخ داده است... .

این منبع با تکذیب شتابان تصرف پاسگاههای مرزی توسط طالبان افزود: درگیریها پایان یافته و ایران در حال توجیه طالبان نسبت به خط مرزی است و تصاویر منتشر شده برای لحظات اولیه درگیری بوده است!

گفته می‌شود درگیری ابتدایی بر سر آب بین کشاورزان ایرانی و افغان شروع شده ، که سپس به نظامیان دوطرف کشیده شده است، منابع محلی از اعزام ادوات سنگین از زاهدان به مرز زابل خبر می‌دهند.

نیروهای طالبان «هاموی‌های زرهی امریکایی» را برای جنگیدن در برابر مرزبانان ایرانی به ولسوالی کنگ ولایت نیمروز فرستادند. درگیری شدید جریان دارد و دو طرف از سلاح‌های سبک‌و‌سنگین استفاده می‌کنند.

به دنبال شدت درگیری میان طالبان و مرزبانان ایرانی، پاسگاه‌های دوست محمد و بالا سیاه چشمان هم‌مرز با ولسوالی کنگ ولایت نیمروز به تصرف نیروهای طالبان درآمده است.

طالبان چند ویدیو را از داخل پاسگاه‌های مرزبانی ایرانی در نزدیکی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز که ساعات پیش به تصرف درآمده است منتشر کرد! اما خبرگزاری تسنیم گزارش داده که تصرف پاسگاه‌های مرزی ایران توسط طالبان از اساس کذب است.




B.M.W December 1, 2021 10:28 PM

با درود بر سایت ایران پرس نیوز،به نظر اینجانب و بر طبق ادوار گذشته در جمهوری ننگین،هر موقعه که فشار داخلی و یا خارجی ویا هردو زیاد میشود،میباید نظرها بجای دیگری معطوف شود،و شاید همین درگیری یکی از همی سیاه بازی‌ها باشد،و گرنه چگونه می‌شود که کاردار سفارت جمهوری ننگین به طالبان پیشکش دهد،و درست چندهفته بعد از این قربان صدقه بیک دفعه درگیری و دشمنی حادث شود،)در یک کلام آنی که فکر کردی ملت مبارز ایرانند (خر)خودتانید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: