آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 آذر ماه 1400 = 01-12 2021

هکرهای سپاهی با پیامک‌ جعلی پول مردم را سرقت می‌کنند

نتایج پژوهش یک شرکت ایمنی سایبری که روز چهارشنبه ۱۰ آذر منتشر شد نشان می‌دهد هکرهایی که به احتمال فراوان در ایران مستقر هستند، از طریق ارسال پیامک‌های جعلی میلیاردها تومان از پول مردم ایران را سرقت می‌کنند.

شرکت آمریکایی‌اسرائیلی «چک پوینت» در پژوهش خود دریافته است که پیامک‌های جعلی که شبیه مکاتبات رسمی ادارات دولتی طراحی شده است برای ده‌ها هزار نفر از صاحبان تلفن‌های همراه مجهز به سیستم عامل اندروید ارسال شده است.

این پیامک‌ها، دریافت‌کننده را به پیاده کردن نرم‌افزارهای مخرب فرا می‌خواند و هکرها به این شیوه مشخصات کارت‌های اعتباری و کد دو رقمی احراز هویت آن‌ها را سرقت کرده و سپس از طریق تلفن‌های آلوده به بدافزار، مشترکان بیشتری را هدف می‌گیرند.

به گزارش رادیو فردا، کارشناسان شرکت ایمنی سایبری «چک پوینت» در گزارش خود می‌گویند متوسط پولی که از هر یک از قربانیان به سرقت رفته معادل یک تا دو هزار دلار است و مشخصات به سرقت رفته قربانیان، از جمله کارت‌های اعتباری آن‌ها، در شبکه آنلاین به راحتی در دسترس شخص ثالت قرار دارد.

یکی از کارشناسان ارشد این شرکت گفت: «مردم ایران هر روزه در معرض خطر حملات سایبری هستند. به نظر ما حملات اخیر به تلفن‌های همراه در ایران انگیزه مالی دارد و صرفا تبهکاری سایبری است. حدس می‌زنیم که عاملان این حملات به احتمال فراوان ایرانی و در ایران مستقر هستند».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: