آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 آذر ماه 1400 = 02-12 2021

به نظر می‌رسد بازگشت به برجام دیگر اتفاق نخواهد افتاد

وزیر خارجه رئیسی در یک پیام توئیتری در باره مذاکرات برجام نوشت: اگر غرب حسن نیت نشان دهد توافق خوب در دسترس است.

این در حالیست که میرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن اشاره به مذاکرات اوین، دستیابی به توافق میان رژیم ایران و آژانس را ممکن دانست اما گفت، احیای توافق هرجام بسیار دشوار خواهد بود.

رافائل گروسی در مصاحبه‌ با فرانس۲۴ گفت: رژیم ایران با راه‌اندازی نسل جدید سانتریفوژها، بازگشت به توافق ربرجام ا دشوار کرده است

وی افزود: این کار رژیم ایران یک نشانه است و این رژیم باید به بازرسان دسترسی آزاد و بدون محدودیت بدهد. وی ضمن تاکید بر ضرورت داشتن دسترسی به فردو و سایر سایت‌های هسته‌ای هشدار داد اگر تهران دسترسی ما را محدود کند، در آن صورت مشکل خواهیم داشت.

در همین حال روزنامه فایننشال تایمز نوشت: در حالی که این هفته مذاکرات برای بازگرداندن توافق اتمی با رژیم ایران که سه سال پیش توسط رئیس‌جمهور سابق آمریکا پاره شد، آغاز شده، اما به‌نظر می‌رسد تلاش برای بازگشت به آن وضعیت (توافق اتمی) توسط آمریکا و پنج قدرت جهانی دیگر اتفاق نخواهد افتاد..

از سوی دیگر اعلام شد فرماندهان نظامی آمریکا و اسرائیل برای مقابله احتمالی با رژیم ایران دیدار کردند. باور عمومی بر این است که مقامات نظامی ارشد دو کشور خود را برای مقابله احتمالی با تهدیدهای تهران آماده می‌کنند.

دستگاه امنیتی اسرائیل به ایالات متحده هشدار داده است که در صورت لغو تحریم‌های فعلی خود، و سپس برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی در صورت احیای برجام، رژیم ایران می‌تواند ظرف شش ماه به آستانه هسته‌ای شدن برسد. مقامات اسرائیلی تاکید کرده‌اند که در آن مرحله کشورشان ممکن است لازم بداند که دست به اقدام نظامی یکجانبه علیه جمهوری اسلامی بزند.




اردلان December 2, 2021 09:24 AM

موافقم درسته، همنیطور بنظر میرسد!
اما همیشه در سیاستهای اهریمنی جهانی اتفاقات نا باورانه بسیاری افتاده که بر خلاف نظرات منتقی متخصصین مربوطه بوده!
واقعیت آن است که سیاست پدر و مادر ندارد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: